DJ Fritz schreefrizzo> schreefheeft er hier toevallig nog iemand die em:t cd's e.d liggen?
Yep.. ik ben de trotse bezitter van maar liefst 5 originele em:t CD's :cheers:
Ambient muziek van de hoogste kwaliteit !
Zijn héél veel geld waard, check maar op discogs 😉
BTW.. Ik ben zot van ambient , ik heb een redelijke collectie op CD en vinyl.
Heb ook vrij veel van Pete Namlook (Fax...ja,ook dreamfish!) en natuurlijk van Apollo Records (R&S) 🙂
Die avond in de montini heb ik ambient ontdekt en ik was METEEN verkocht !
Niet lang daarna kocht ik "Selected Ambient Works II" van Aphex Twin en dit is voor mij nog steeds het beste ambient album ooit !
Bedankt voor deze trip back into time :cheese:
PS: die tekst in Hymn komt van Terence Mc Kenna , sommige LC members zullen deze meneer wel kennen :clown:
De em:t cd's staan allemaal in FLAC te downen via een russische site, die wonderwel nog werkt ook. (wie wil krijgt de link als hij braaf is 🙂 )
Ik moet zeggen de prijzen op discogs zijn toch dik overrated voor sommige releases.
Persoonlijk vind ik de Woob's en de recentere verzamelsamplers het beste, de rest is een beetje vergaan met de tijd.
Fax is ook zo iets, er zitten pareltjes tussen maar er zijn teveel releases geweest om het label dan zo te overraten. Uniek dat wel, zeker de gelimiteerde oplagen die de status nog verheft.
Selected Ambient Works die is heruitgebracht en deze versie is opgepoetst met een geluid dat ietsje meer korreliger en zuiverder is geworden maar dat heeft zijn charme wel. Selected Ambient Works II is ook nen dikke classic die ook nog verkrijgbaar is aan een schappelijke prijs. Zulke dingen verliezen hun waarde niet.