Wanni schreefBoccaccio gaat trouwens opnieuw open in Halen , zit Benny Strouven er opnieuw in dan ?
yep, inderdaad: de rest van z'n artikel loont meer de moeite:
Op dit moment voert Strouven wat verbouwingswerken uit, om Boccaccio Life op 4 oktober weer open te laten gaan. “Een paar jaar geleden was ik uitgeblust. Ik had 18 jaar lang gebouwd aan die zaak, het vuur was er uit.” Strouven haalt het succesvolle concept van zijn Boccaccio Club, dat hij intussen in Oostende uitbaat, naar Halen: “De toegangsprijs is lager dan vroeger: 5 euro betaal je, en je krijgt er een pint gratis bovenop. We gaan ook niet meer alleen house draaien: het wordt heel breed. Hits, dance, een beetje r ‘n b... We halen ook weer dansers binnen, maar het wordt anders dan vroeger.”
De Limburger stond vooral bekend als een man die nooit verlegen zat om een stunt. Ooit cirkelden F16’s over Halen om ufo’s te identificeren, tot ze bij de nieuwe ultrasterke schijnwerper van de discotheek uitkwamen. Boccaccio Life liep ook een tijdje in de kijker toen Eddy Planckaert voor ober speelde en Jean-Marie Pfaff en en Jean-Pierre Van Rossem ‘manager’ van de tent waren. Die laatste reed de peperdure Ferrari Modena van de dancing in de prak. “Van Rossem? Daar heb ik nog contact mee, ja. Hij weet dat Boccaccio weer opent, ik nodig hem uit op 4 oktober. Voorlopig ben ik op zoek naar de nieuwe Robin Hood van het nachtleven. Ik heb prins Laurent een brief geschreven, ik wil dat hij de nieuwe Van Rossem wordt. We zullen zien wat het geeft.”
succes gegarandeerd en dat allemaal onder de noemer van wat ooit de bakermat was van House in België en mss wel gans de wereld: Boccaccio :roll:
Nice going!
ook nog even melden dat dankzij z'n UFO-stunt het gebruik van skytracers zowat overal verboden werd, waarvoor (alweer) dank!