Ik vind het echt grappig dat jullie blijven doormelken over die penalty die er geen zou zijn. Zelfs na 20 keer de herhalingen te zien lijkt het mij 100% te rechtvaardigen om dat te fluiten. Mbokani wordt geduwd en uit evenwicht gebracht waardoor hij zijn rush niet kan doorzetten. Point final. Penalty.
Dat men voor de Bolat-Boussoufa fase ook had kunnen fluiten geef ik toe. Alhoewel een keeper in de lucht moeilijk nog zijn ingezette actie kan corrigeren als er plots een speler de bal voor hem wegkopt. Probeer zelf maar eens te keepen. Zoiets wordt dan ook bijna nooit gefloten. Men heeft inderdaad altijd de stelling in gedachten " de keeper is untouchable in zijn kleine carré", en dat is niet altijd juist.
Achteraf mag dan nog blijken dat Boussoufa een kaakbeenbreuk heeft opgelopen (wat uiteraard zeer erg is), dat neemt niet weg dat het geen "aanslag met voorbedachte rade" was zoals de twee slagen die Wasyl uitdeelt. Dat is kloppen met de bedoeling te raken en hij wil ook de man raken.
Van mij mogen ze gerust de beelden analyseren. Ik denk niet dat iemand Bolat wat gaat aanwrijven. Wasyl daarentegen... Gezien dit het einde van het seizoen is zullen die fases wel onder de mat geveegd worden. Defour heeft mijns inziens ook niet de intentie Biglia te torpederen. Kijk naar de beelden en commentaar van Joos. Als dat echt een aanval op de man was zou die heel anders reageren. Het was fout en geel waard. De reactie van Biglia (zich willen revancheren) was dat ook. Sommigen krijgen daar trouwens ook rood voor. Zo kunnen we bezig blijven hé. De fout van Juhasz op Mbokani die alleen doorgaat... enkel geel. Had rood kunnen zijn want hij ging op doel af.
Over al de overtredingen en kaarten van de twee testmatchen vond ik vandaag een interessante uitspraak van Jacobs: "ik vind het vreemd dat wij in een testwedstrijd om de titel, tegen een ploeg als standard, toen niet één gele kaart pakten". Nochtans beste Ariel hebben o.a. Van Damme en Wasyl zich ook toen van hun beste/vuilste kant laten zien. Het feit dat er geen kaarten vielen is dus inderdaad zeer vreemd. Was de arbiter toen dan pro-anderlecht? Allemaal polemieken achteraf. Ik hoor nu alleen niemand calimero roepen. Ahja want het is standard dat gewonnen heeft en standard is de maffia dus 't is zeker verkocht... pfff.... tijd voor een nieuw verhaaltje hé mannen. En dan nog, blijft 1 feit: standard champion !! :cheers: