keimi schreef
ps : Ik denk niet dat je flyers hebt van eind 90, toch niet van Cocoonclub want die was er toen nog niet :-)
blijkbaar waren die flyers die ik heb (ik kreeg ze gratis opgestuurd via de club zelf...helaas stopte dat na een jaartje ofzo) Cocoonclub @ U60311.. vandaar dat ik dacht dat het om dezelfde club ging vroeger. Die hadden destijds echt mooie flyers, wel niet zo bijzonder als die van Omen, maar toch origineel op haar manier.
Ze hadden toen iedere maand als ik het me goed herinner zo van die kaartjes van ca. 105 bij 70 mm en voorop stond dan steeds een of ander dier in detailopname (vaak insecten) en iedere keer een ander kleurtje. Soms zie je ze nog wel eens op eBay voorbij komen als collectors items. Ik weet niet hoeveel ik er van heb, maar denk toch snel een 30 ofzo.
Ben een paar jaar terug eens met m'n toenmalig vriendin naar de U60311 (dacht destijds dus dat het DE Cocoonclub ging...niet dus) geweest voor een liveoptreden van Der Dritte Raum (D3R) - in Duitsland wereldberoemd..hier wat minder.
Vond het niet zo geweldig moet ik zeggen: sfeer was niet goed en ook weinig volk. Maar goed, dat was 1 keer - zegt eigenlijk nog niets.
Haal tegenwoordig 1 keer per maand in Frankfurt mijn flyers, vroeger in Amsterdam maar daar is nauwelijks meer een zaak te vinden die flyers heeft [of ken ik ze niet] ? Vroeger had je Boudisque en Rhythm Import - daar hadden ze echt veel flyers, maar die zijn allebei inmiddels dicht/gesloten.
Voor degenen die duits kunnen lezen, op Wikipedia wordt uitgelegd wat ik dus al vermoedde - voordat Cocoonclub een disco was, was er al het maandelijks event @ U60311...
http://de.wikipedia.org/wiki/Cocoon_Club
Wikipedia info over Cocoonclub