Ikzelf ben er ook nooit geweest maar de tijd heeft blijkbaar wel duidelijkheid gebracht dat Club-X iets héél speciaal moet geweest zijn.
Mijnen baas is jonger dan ikzelf en die heeft er vroeger ook gezeten. Ik kan die mens totaal niet wijsmaken waarover het gaat, ontspoort in electronic dance laat ons zeggen waarbij de essentie ver te zoeken is. Die vallen uit de lucht als ge over Detroit, Chicaco, Acid house, Techno, mnml praat, toch beweren ze dat ze grondleggers zijn... Zijn verhalen lijken me weinig aantrekkellijk ma soit, als ik hier dan lees moet het daar wel een sfeertje geweest zijn. Als ik hier dan hoor dat ge muziekliefhebber moet zijn om naar Club X te trekken stel ik mij sterk vragen bij.
De compilaties van Club-X zijn ook echt men ding niet, iewat te vergelijken met hardcore, jump, gabber. De cd2 is dan meestal wel men ding maar ik vraag me dan af of deze muziek daar dan ook te horen was en wanneer dan, of mogelijk was dit eerder een zet om de cd verkoopbaar te maken voor een breeder publiek.
De eerste Thunderdome onlangs nog opgelegd en dat is echt vette hardcore! Bonzai was gelijktijdig en dit was dan meer mijn gerne. Channel X was veruit de enige radio die we konden ontvangen in Aalst en heb er massa's cassetten van dedubt, jammer dat ze verdwenen zijn. Heb nog 1 liggen en ik lag onlang strike bij het horen ervan… Haal De Koeien Van Stal, Haal De Koeien Van Stal Ahoe Ahoe Ahoehoe!!! Man man ik lag strike, kent iemand de titel toevallig? Dat ik daar nog naar geluisterd heb... VET! 😃 :oops:
Ikzelf als grotendeels Cherry Moon Educated te zijn denk soms raar van die jumpstyle, wijle stonden vroeger ook steeds te jumpen en ik vraag me dan af of dit iets met hedendaagse jump te maken heeft...? Ik hoop van niet aangezien volgens mij de Jump en Gabber iets te plattjes is gemaakt maar iedere generatie zijn muziek zeker. Begin jaren '90 was de muziek ook redelijk hardcore en na jaren zien we ook dat Speedy J (Public Energy - Three O' Three ) onmisbare cult dance is geworden. Dan nog te zwijgen van zijn Pullover die naast andere werken van hem niet op het Plus-8 van Richie Hawtin verschenen is. (btw Richie Hawtin is a master in dance!) Holland en België hadden beide vette dance en ieder van ons die die tijd heeft meegemaakt was er ook gek van. Pong Poing Poing, Dominator, James Brown is Dead, Dildo Dildo, Amok, Ramirez, Desperation - Our Reservation niet te vergeten,... Dominator was trouwens eerst in Nederland uitgekomen waarna het een jaar later op R&S een mega succes werd. :-)
Deze had ik wel in men bakkie (en zijn trouwens te koop) :
Dilemma (2) - Erase Your Mind
Human Resource - Rave-O-Lution / Sick (Dominator Is Dead)
Italian Gangster - Brother Bell (12")
J'N'J - The Ballet (Johan Gielen)
A Homeboy, A Hippie & A Funki Dredd - Total Confusion
Mescalinum United - We Have Arrived (Remixes By Aphex Twin)
Over Parkzicht gezwegen want deze club rulde eind jaren 80 al en is oa de grondlegger voor hardcore! Dus ja Club X met hun geschiedenis stel ik me serieuze vragen bij! '93 het jaar van ClubX was de hardcore al lang dood voor mezelf. Een geluk dat ik de XTRO - Dikke Vette Pannekoeke en andere platte kak dus niet moeten horen heb 😃 De prijzen van sommige gabber platen swingen soms de pan uit dus ik vraag me wel es af waarom, moet toch een reden zijn...? Wat is trouwens de early cult gabber voor jullie Club X gangers…? Ik wil wel eens luisteren…
ff uit de site van Club X... http://www.club-x.org
Club-X één van de oudste party organisaties heeft een rijke geschiedenis. Wie kent hem niet die karakteristieke groene X. Op een autobumper, een lantaarnpaal of de platentas van een dj. Eind jaren tachtig begin jaren negentig is de groene X ontstaan uit de illegale piraten zender Channel X. Met krachtige illegale zenders was Channel X, dat 24-uur per dag stevige house draaide zowel in Nederland, België en zelfs in het noorden van Frankrijk, te ontvangen. Door de populariteit van Channel X werden als snel veel feesten ‘on tour’ gegeven in zowel Belgische als Nederlandse clubs waarbij o.a dj’s als Yves, en, de toen nog onbekende, Tiësto achter de draaitafels stonden.
...Oeps Tiësto...
...CUT...
...end of story for me...
:mrgreen: :twisted: