Denk dat ik een jaar of 10 terug ook een engelbewaarder op mijn schouder heb zitten gehad.
Ik en 2 kameraden kwamen terug van Illusion, had toen de auto van m'n moeder mee die niet al te baan vast was, en zeker niet bij regenweer... Maar ge kent dat he, als ge opstap wilt is al wat rijdt goed om er te geraken 🙂
Anyway, op een grauwe zondagochtend bijna in Houthalen aangekomen, iets voor de afrit rijdt de Alfa Romeo die voor me reed ineens naar links. Dacht in m'n eigen, wat krijgt die... Tot ik voor mij een plas water van om en bij de 10 meter zag liggen. Die kerel wou die dus gewoon ontwijken. Ik dacht daar dus ook aan maar dat ging niet meer mede dat ze me ondertussen langs links aan't inhalen waren. Dus m'n enige optie was om er gewoon door te rijden...
In die 10 seconden dat dat afspeelt, hou u hoofd dan maar eens koel... Ik laat mijn gas gewoon rustig los, hou m'n stuur goed vast en laat me gewoon door die plas bollen en ik geraak er zonder kleerscheuren door...
Maar dan kijk ik in mijn achteruitkijkspiegel en zie ik 'n auto, die een dikke 50 meter achter mij reed, juist 't zelfde maneuvre uithalen maar met veel minder geluk... Gevolg, die auto begint te slingeren tot 360° rond te draaien waarna ze tegen een pilaar van de brug vliegt en tot stilstand komt in op de baan...
Maar dan flipt ge wel ffkes... Wetende dat die wij 't zelfde hadden kunnen meemaken...
Voor de rest ben ik altijd bespaard gebleven van ongevallen maar heb meermaals wel auto's ondersteboven zien liggen van mensen die dan ook juist van opstap kwamen...