Pascal FEOS ... Bedoel je dat die single nog niet gekend was in België of de naam Pascal Feos als producer.
De naam Pascal Feos was toch al ruim bekend?
Als ik me niet vergis stond die op de millennium compilatie van La Rocca, en waarschijnlijk ook nog op enkele andere N.e.w.s.-cd's. Enkele van zijn nummers heb ik toen toch al in clubs gehoord.
En ja ... vroeger waren er ook commerciëlere harde platen (te vergelijken met jump - check vroege compils Serious Beats, Bonzai & XXL). Het is nu zeker niet slechter dan vroeger. Onlangs alle Solid Sounds-cd (allemaal eerlijk gekocht!) op mp3 gezet voor de ipod. De huidige releases moeten zeker niet onderdoen voor de oudere. Op die oudere stonden er ook mindere nummers op.
Het probleem tegenwoordig is dat de Belgen te veel verwend geweest zijn. Ofwel is het te bekend, ofwel niet bekend genoeg, te electro, te groove, te minimal, discotheek ligt afgelegen, discotheek is te groot,...
Er is volgens mij niets mis met de muziek van nu, maar met de mentaliteit van nu.
Iemand als Ghost is bijna verplicht om dit genre te spelen, want al die puristen komen niet meer buiten. Want het zal toch te dit of te dat zijn ...
Heb me ondertussen zelf wat teruggetrokken uit het uitgaanswereldje. Af en toe koop ik mij een cd en volg de muziek wel nog op. En dat niet meer uitgaan scheelt me toch wel zo'n 200€ in de portemonnee per maand 😉 Dat maakt veel van het gemis goed.