Ik ben er bijna dagelijks mee bezig zonder echt te gaan overdrijven :oops: :mrgreen: En heb vorige week op een after donkere New Beat zitten draaien op 100bpm. Man man... vet vet... moest dat in een club gehoord worden iedereen werd gek! Dit had werkelijk nog niemand gehoord! Probleem is ik kan ni al te best mixen maar er word aan gewerkt :-)
Ik heb 99% van de belgische New Beat staan en héél wat aanverwanten met onversneden (originals) schijfjes aan nostalgie. Voor mij is dit een levenswerk zonder enige haast. Alles zit mooi gesorteerd op jaar en per label. Nu ik bijna alles heb, heb ik tijd gemaakt om al die platen door te nemen en er de beats op de zetten met wat uitleg erbij.
Wat de toekomst zal brengen... We'll see, ik heb er in elk geval erg veel zin in! Ik zou graag setjes maken met een bepaald thema, puur en onversneden... we zien wel... geen haast dus maar ik denk er binnenkort eindelijk wel eens aan te beginnen. Give me some time... ;-)
En er zijn er zoveel goeikes é maar ge moet ze vinden!
Ik ga er hier alvast 2 verklappen, het zijn niet de meest verwachtte maar wel 2 van de meest not wanted records!
> Nr1 : Bingo! - Arabeat > b2 : Also Sprach Zarathustra
Nr2 : Maxx, The - Hoe-Chico > b1 African Dream (op 33-8tr)
de rest gaan jullie veel geduld moeten hebben tot de mixen eraan komen :mrgreen:
Wat is cult, puur en onversneden zegt...? Er zijn er zoveel dus heb ik snel even men sales doorgelopen om jullie te dienen, dit zijn enkele prachtige classics in mijn ogen... :
(Ze zijn allemaal te koop tegen héél aanvaardbare prijs! http://www.discogs.com/sell/list?seller=Keimi)
Externia - Inouï
In-D - Virgin In-D Sky's
Matrixx - Name Of The Beat...
Snowy Red - Treat Me / Euroshima (Wardance)
Fatal Attraction - Music To Be Murdered By
Amnesia - Ibiza
Joy - She And I
Zerocks - You Too
Space Opera - Mandate My Ass
Amnesia - Hysteria
Taboo - Dance To The Rhythm Of The Drummachine
Public Relations* - Wakhif
Nux Nemo - China Town
L&O - Even Now
Various - King Of The Beat (New Beat Compilation)
Various - The New World Beat (LP + LP)
Various - About New Beat - Past & Present (2xLP)
DUS : Als er mensen nog New Beat related dingen hebben, stuur me een PM en bezorg ze een welcome home!
Short history >>> Early new beat ('86 and 96bpm) came from electro, avantgarde, EBM. This is cult for me! Later around '88 and 118bpm sounds from detroit, chicago, UK acid where imported in the center of europe, belgium. :-) At this moment new beat was a hype, big money, big new clubs, new labels as R&S, Music Man, Antler Subway and more. But in '90 at bpm124 new beat was fucked up by commercial breackout and producing 99.9% crap. Belgian techno 130bpm was born and is gonna evoluate to the max together with the rest of the world.
Soit, ik ga hier ff stoppen want zoals ge ziet kan ik nog uren doorgaan hierover. :mrgreen:
Rock to the Beat - Freak to the Beat
kEIMI ;-)