sta ook op non-actief. zie al enkele weken serieus af aan mijn oortjes. ze zijn er nog altijd niet aan uit of het door allergie veroorzaakt is of door blootstelling aan geluid. Maar zit dus regelmatig met ruis. Als iemand tips of gelijkaardige problemen heeft gehad. Tips welkom :B
Ik wist dat uitgaan niet goedkoop was maar als je 2 maand niet buitengeweest bent begin je het pas echt te beseffen. Zelfs al doe je niet veel op als je alles bij elkaar telt zit je zo boven 100 € (in € lijkt het niks, maar in oude BEF... :lol: )
Voor het ogenblik mis ik het eigenlijk niet. Maar dat er niets interessant meer gebeurt zou ik niet durven beweren. Toch nog clubs genoeg die er het beste van maken en sommige meer: Fuse, H20, CdA (wss toch ook nog regelmatig volk), Pulse Factory, Zooclub, Decadance, Montini (?),... Concepten zoals Sundays On, Belfunk,...
Ook een paar leuke compilaties van Fuse, H20, Pulse, Zooclub en DJ Chistophe (the hype, toch wel sterke cd volgens mij). Het album van Spirit Catcher (o.a. gemakkelijk verkrijgbaar in Mediamarkt Brussel).
Dat het op veel plaatsen minder draait heeft meer te maken met slecht management dan met muziekstijl. Het is al genoeg bewezen dat slecht draaiende clubs die overschakelen op swingcafé-muziek of RnB daarom niet beter draaien. Vele uitbaters willen gewoon niet meer investeren als het even slechter gaat ... en dan kan het enkel maar van kwaad naar erger gaan. Neem nu bv. Koloso ... Die maken volgens mij opnieuw net dezelfde fouten die Cherry op het einde ook maakte (gebied programmatie). Door bv. een Furax te boeken blijven de echte technofreaks al liever weg
Muzikaal zit het opnieuw beter dan vlak na de eeuwwisseling op gebied van producties (denk ik). recyclage is onvermijdbaar, maar in verschillende stijlen gebeuren er interessante dingen ... Maar idd, moest men nog keer op het idee komen: goede locatie, goed management, goede dj's en het beste van alle subgenres door elkaar ... Volgens mij zijn vele nieuwe dj's gewoon niet straf genoeg om die verschillende stijlen op deftige manier aan elkaar te mixen.
btw Recyclage is er toch ook bij pop en rock ... Al die nieuwe Engelse pop- en rockhypes zijn toch ook allemaal klonen van The Beatles, Rolling Stones, Paul Weller, The Clash, The Smiths/Morrissey, XTC, Madness,... :lol: ?
Wat Bonzai/Banshee betreft ... enorm spijtig, maar het lijkt wel of iedereen in België hun vergeten is. Iemand als Airwave zou toch wel enige aanhang verdienen. Ben vooral fan van de Belgische en Scandinavische trance . Er wordt af en toe nog leuke trance gemaakt, maar er zijn ook veel nieuwe producties die gewoon gedateerd of smurfachtig 😃 klinken en het genre een slechte naam geven 😉