Ik ben vrijdag ook afgezakt naar de Noxx.
We hadden ons geparkeerd op de parking van kinepolis omdat we niet wisten waar de Noxx juist lag. Ik had verwacht dat het gebouw van de Noxx duidelijk zichtbaar ging zijn, maar niets is minder waar. Misschien dat de nacht ervoor iets tussen zat, maar langs de buitenkant lijkt het een gewoon pakhuis.
De buitwippers waren enorm vriendelijk, de dresscode was niet zo strikt. Zo waren sportschoenen toegelaten deze keer 😛 Aan de inkom zelf moesten we dan een kleine fouillage ondergaan, maar dit stelde niet veel voor.
De keet zelf lijkt wat overweldigend als je pas binnenkomt. Het geluid van de grote zaal galmde door de inkomhal, waardoor de grootte nog eens benadrukt wordt.
Het geluid in de grote zaal zelf galmde ook, misschien omdat dit afgesteld is voor een volle zaal en er weinig volk was. Het tweede wat me opviel was de led-belichting aan het plafond. Redelijk indrukwekkend! Alles ziet er zeer verzorgd uit, maar die typische clubatmosfeer ontbrak voor mij toch een beetje. Het leek allemaal zo steriel, zo gemaakt. Niet mijn favoriete zaal...
De salle noir is in dat opzicht beter. De zaal is een pak kleiner, wat de gezelligheid alleen maar bevordert. Ook hier is de belichting aan de muren weer vrij indrukwekkend. Daarnaast is er een oplichtende dansvloer zoals in cafe d'anvers. Ik kan me wel inbeelden dat mensen dit ook indrukwekkend vinden, maar ik vind het nogal kitscherig. De verdere belichting vond ik redelijk zwak: een strobo en een paar standaard lichten. Spijtig, want dat had het zoveel beter gemaakt... Daarnaast stond de muziek iets te luid, onze oren piepten serieus toen we thuiskwamen.
De bediening in beide zalen verloopt heel vlot. De prijzen liggen wat aan de hoge kant, een pintje kost bijvoorbeeld 3 euro.
De toiletten zijn vlot te bereiken en worden goed onderhouden. Toch wel een dik pluspunt!
Algemene score: 6,5/10