Topic jaartje stilgelegen percies :mrgreen:
Vandaag eens de nieuwe CD 'Invaders Must Die' te horen gekregen en moet zeggen dat ik niet meteen overtuigd ben. Lijkt een beetje op een samenraapsel van een allegaartje, daar waar ik vroeger op zowat elke track van de CD een lekkere sound vond. Blijft het nu bij een paar tracks;
Omen => lijkt wel van Fat of The Land te komen, maar toch met een geheel andere sound, beetje verdergaan op hun laatste album (NOAO) maar dan kwalitatief toch heel wat beter in mijn ogen. Staat sinds kort ook in afrekening op Studio Brussel als ik niet mis ben. :unibrow:
Omen Reprise => Al is deze wel de kortste track op de CD, voor mij persoonlijk te beste tot nu toe (heb de CD nog maar 2 keer gehoord ondertussen). De intro brengt me meteen een jaar of 10-15 terug :drool:
Take me to the hospital => deze gaat voor mij echt wel een jaar of 10 terug, vooral het begin met die acid invloeden er in vind ik top ! :drool: :paranoid:
Daar waar Omen van Fat of The Land lijkt te komen, lijkt deze tussen Experience en Music for the Jilted Generation te liggen.
Nog het vermelden waard : World's On Fire & Piranha (vooral voor de retro samples) en na een paar keer gehoord te hebben lijken deze ook beter uit te komen. Vooral die eerste doet me aan iets bekend denken :scratch: :twisted:
De huidige electro en andere dance gerichte invloeden lijken spijtig genoeg ook in enkele samples van hun songs terug te vinden, best wel spijtig voor een groep die toch een voorganger was van de underground sounds... :scratch:
Vind het op de enkele plaatjes hierboven vermeld nogal een platte sound om eerlijk te zijn.
Veel gesjengel en geboenk (dat was het vroeger ook), maar het geheel heeft niet die cohesie die er vroeger wel leek te zijn. Nietemin hoop ik ze dit jaar toch nog ergens Live te zien, want voor mij blijven die Live toch een klasse apart ! :mrgreen:
Nu ze nog eens touren moet ik toch van de gelegenheid gebruik maken.
Om af te sluiten wil ik vooral besluiten dat het absoluut geen slecht album is (ik ben gewoon nogal snel héél kritisch), alleen ligt het niet meteen in mijn lijn van verwachtingen. Veel leuke samples, maar de teksten die lijken er dan maar in haast op geplakt, waardoor het geheel veel minder uitkomt dan de vorige albums. Nietemin zitten er echt wel topplaatjes bij (zie hierboven). :cheers: