moeha !
Ik dacht dat jij de vlaggendrager van de oude garde was. De man die alles al heeft meegemaakt. Nu ben je opeens ene van de nieuwe lichting dan?? :mrgreen:
Voor MIJ is het slecht ja. MIJN mening. IK ga liever naar een traditionele winkel en IK koop liever vinyl. Mag dat?
Ik vind het ook slecht omdat er op de digitale platforsm gewoon veel meer crap doorstroomt dan in een gewone winkel. En dat heeft gewoon met financies te maken. Een gewone winkel zou zich geen stock kunnen veroorloven zoals een digitale shop. Dat op zich was al een goeie buffer. (Tenzij je als winkel enkel crap koopt natuurlijk).
En ja Didier ik heb echt wel een idee hoeveel demo's er rondgestuurd worden. Ik heb zelf bij een label gewerkt en ben al enige tijd dj. Of denk je dat dat fenomeen pas bij jouw label begonnen is...In ons vorig huis hebben we onze hele inkomhal eens behangen met cd's, allemaal demo's en sets die mij toegestuurd waren gedurende 1 jaar. En ik had nog overschot.
Ik kan niet alles bijhouden en ik kan zeker niet alles van begin tot einde beluisteren. Als jij dat wel doet dan heb jij enorm veel vrije tijd. Ofwel krijg je nog niet echt heel veel toegestuurd :twisted:
Geloof mij, als ik het echt de moeite waard vind dan zal ik dat ook laten weten. Als het redelijk is zal ik ook nog moeite doen om een atnwoord te sturen. Maar daar de overvloed aan demo's heb ik geen tijd om ook de slechte dingen te gaan beoordelen van a tot z of aan al die mannen een beleefdheidsmailtje te sturen.
Het is gebeurd dat iemand mij wat geeft en dat ik het pas weken later beluister. Als dat goed is dan blijft het goed. Als die persoon daar een paar weken heeft moeten op wachten dan zal hij daar niet aan sterven. Geduld is een mooie deugd in deze wereld.
Bij de digitale releases kan het allemaal veel rapper, dat weet ik, maar dat is voor mij alweer geen voordeel. Voor MIJ hé. Ik maak de regels niet.
En toen ik naar de winkel ging hé, dan moest ik geen honderden strontvinyls luisteren om er vier of vijf goeie te hebben. Er werd voor mij steevast een pak platen klaargezet en dat was telkens shiften want meestal nam ik daar 70 tot 80% van mee (gemiddeld 20 à 30 platen per week). Dat was namelijk het voordeel van een goeie winkel met goeie verkopers die hun vaste klanten door en door kennen.
Als ik op een digitale shop iets koop krijg ik steevast zo van die meldingen "other people who bought this release also bougt these"... daar heb ik nog niet veel nut aan gehad. Een computer zal mij dan ook nooit zo goed kunnen leren kennen als een mens.
En nu heb ik geen tijd meer. Werken !