Dat er veel vinylshops dichtgaan heeft niet alleen te maken met de mindere verkoop van vinyl hoor.hier in de buurt had je redelijk veel shops : K-records, Party Groove, enterprise, Music gallery, Mc's en dan nog ene in Herentals. Momenteel blijven alleen mc's en K-records nog over. Party Groove is gestopt omdat The Groove een extrazone is geworden, en blijkbaar was er geen plaats meer voor vinyl. Music Gallery had al van in het begin last van de schuldenerfenis van de vroegere wif, en enterprise dat was aan het mindere omdat Franky Jones minder opendeed wegens problemen. Die in Herentals is dichtgegaan omdat wss niemand die vond. die shop bevond zich achteraan in een kledingwinkel.
Nu Vinyl krijgt enorm veel concurrentie van mp3 maar verdwijnen zal nog niet voor direct zijn. De cd ging de vinyl ook verdringen, remember?
Want mij een beetje dwarszit, is het feit dat men ons precies die digitale muziek wil opdringen, net zoals bv. digitale televisie.
Digitaal heeft dan nog eens het nadeel van de illegale downloads, iets datmen niet kan stoppen. + zo goedkoop vind ik het nu ook weer niet hoor, op beatport staan sommige tracks al aan 2,49 €, das al een halve euro meer dan in het begin. Als je van een bepaalde track 3 mixes goed vind dan betaal je al evenveel dan een vinyl. Ideaal als dj is wanneer je de 2 combineert, omdat je dan enorm veel keuze hebt in tracks.
Soit we zullen wel zien wat de toekomst verdwijnt maar digitaal is zeker niet meer aan mij besteed, heb geen zin meer om te investeren in degelijke dure cd spelers. En ik zou het snuffelen tussen plaatjes veel te hard missen.