Trab schreefJij beschrijft illusion als een plaats waar alleen maar foute muziek wordt gedraaid en iedereen met een seat-ibiza rondrijdt en een klakse draagt. Als dat geen stereotype is.... Ok, je zal hier eerder zo'n types tegenkomen dan op de 'techno'feestjes (dat zijn toch de interessantere feesten waar je het over had, niet?), maar dat neemt niet weg dat er geen normaal volk zit of dat de muziek niet interessant kan zijn. Trouwens, er zijn verschillende mensen die zowel naar feesten gaan als naar discotheken. Daar ben ik geen uitzondering in, zeker weten.
Je schrijft ook dat de 'echte' feesters evolueren naar feestjes, en dat de rest kinderen krijgt en een grijze muis wordt. Ik heb nogal de indruk dat jij jezelf als het prototype van de echte feester beschouwt. Niet iedereen bewandelt dezelfde levensweg als jij en de mensen uit je omgeving hoor. Een foute veronderstelling die veel mensen nogal eens durven maken ;-)
ik vraag me toch echt af of jij al eens rondom u hebt gekeken in keten a la Illusion of -als 't echt moet erg duidelijk zijn- Kokorico. Maar again, da is geen kwestie van "normaal volk" of zo, gewoon een ander soort volk. net zoals die gasten wsl gaan kijken naar mensen als ik die gewoon in een jeans en t-shirtje gaan als simpelen of boeren of whatever.
Dat geldt voor minimal ook zu, maak u niet druk. In die scene loopt 90% tegenwoordig rond met spannend shirtje, v-nekske zo diep mogelijk en zo'n grote zonnebril en gelverbruik dat het precies per vat wordt gekocht. Elke scene heeft z'n stereotype mensen, daarom wordt het ook een stereotype.
En wat de laatste paragraaf betreft: de meeste (dus niet alle, maar de meeste) ontgroeien de clubs wel. Of beginnen bvb in de Zenith of de Versuz of zelfs de Carrรฉ en gaan na verloop van tijd eerder het zoeken in Cafe d'Anvers of Fuse of Decadance of HยฒO enz. Da bewijzen is simpel eh, ga es twee jaar niet naar je stamdancing en je zal serieus schrikken van't feit dat er geen enkele nog zit die je daar bekend waren. Allez, iedere mens geraakt alles toch ooit eens beu, dus na een jaar of twee of drie wil je toch wel eens iets anders horen en zien? En dat is ook een voordeel van feesten: in tegenstelling tot een club dat altijd dezelfde lichtjes, gebouw, deco, dj's en muziek brengt, kun je op feesten tenminste nog verrast worden omdat dat allemaal constant veranderd. Je eet toch ook niet elke dag spaghetti eh, hoe graag je het ook lust, vroeg of laat komt da uw keel uit en wil je eens frieten eten.
Je hebt er vaneigens altijd die nooit smaak zullen krijgen :twisted: En zelfs dat mag gerust. Zolang iedereen zich amuseert en er genoeg keuze bestaat voor iedereen kan't mij echt geen fluit schelen. I mean, ik erger me dood aan Illusion, maar da is eenvoudig opgelost door er niet naartoe te gaan, en ze hebben dan ook geen last van mij en ik niet van hen. Voila. Live and let live. ๐