rave explosion II was in Wieze alleszins.
Zo'n moeilijke vraag zeg, wa was de plaat waarmee het begon. Kan u een hele lijst platen opnoemen die voor mij mijlpalen waren, maar de allereerste... denk dat het al vanaf Jean michelle Jarre en Vangelis was da'k zot was van electronische muziek. Maar techno en aanverwanten, da's zeker door de uitzendingen op een lokale radio bij ons, BeatsTime ofzo heette da programma. En daar herinner ik me vooral Zsa Zsa Laboum en dingen als New Beat Mind en Arbeid Adelt van... moet toen iets van 11-12 jaar geweest zijn.
Maar qua uitgaan weet ik wel perfect welke plaat: het was mijn allereerste feest waar ik ooit ben geweest, met een neef, in London, een acid warehouse party op een luchthaven, en de plaat die ik eerst heb gehoord daar was Phuture: Acid Traxx. 'k Was toen iets van 13 jaar, dus zo in een feest met 40000 ravers (op z'n engels, met fluitjes, smileys, gasmaskers en de hele xtc-toestanden erbij) en acidhouse, dat hakte in op mijn kopke als een indruk die nooit meer zou weggeveegd worden.
Heb 10 jaar gezocht naar die plaat, en toen ik hem eindelijk had gebleit als een klein kind. En als ik die nu nog opleg dan krijg ik elke keer flashbacks van dat feest in london en een krop in de keel. Magic.
Toch raar hoe een plaat zo'n indruk kan maken op u dat ge 20 jaar later nog met muziek bezig zijt en zo'n emoties krijgt bij het horen van een stuk muziek eh... Alhoewel ik nadien natuurlijk veel platen leerde kennen die ik beter vind, toch blijft da een speciale.