Bij mij in ieder geval ook new beat nummers ... + een videoclip van Front 242 (was destijds denk ik de enige Belgische clip op mtv).
Had nog een tante van in de twintig en die had me een artikel uit knack laten lezen over new beat, xtc, Bocca,... Kort nadien de reportage in Panorama die ik na veel zagen nog heb mogen mee bekijken met mijn ouders 🙂 Was toen na Hoger Lager 🙂 Ik was onmiddellijk verkocht, mijn ouders geshockeerd door Erotic Dissidents :lol: Nadien de smileys, de eerste platen. Knack en Panorama hebben mijn leven toen volledig verandert 8) Wat ik mij nog van dat artikel meen te herinneren is dat men toen regelmatig ijslollies at, als hun tong op uitdrogen stond van de xtc. Kan iemand dit bevestigen?
verder S'Express "Theme From S'Express", Inner City "Big Fun" en "Good Life", Farley Jackmaster Funk "Love Can't Turn Around", Bomb The Bass "Beat Dis", New Order "Blue Monday", Yello, Reynold Girls "I'd Rather Jack > projectje van Stock Aitken & Waterman", Code 61 "Drop The Deal",...
Daarvoor zat ik bij mijn grootmoeder vooral in mijn tante haar 80's pop en new wave collectie te snuffelen als ze op kot zat (Human League, Depeche Mode, Cure,...).
Wat ik mij nog altijd afvraag, zit er bij Sound Of C geen stukje in uit Being Boiled van Human League???
Spijtig dat alles een beetje aan het verwateren is door amateurisme en mensen met slechte bedoelingen in het milieu. Hopelijk komt de kwaliteit na een tijdje terug bovendrijven. Ik hoop dat RnB nooit de main style zal worden, met andere genres heb ik minder problemen.