varth schreefwat de vergelijking tussen de trancy minimal muziek en de trance van nu betreft... leg iets van holden naast iets van armin van buuren bv en je merkt het verschil toch meteen. Totaal andere muziek. Ik zeg het nog eens, datgene wat men nu trance noemt is dat voor mij totaal niet.
kijk dat vind ik een kwestie van hoe je het zelf opvat he.
Voor mij is trance niet echt één specifieke stijl, maar gewoon al die techno/minimal/trance/house/... waar dat typische zweverige gevoel in zit, meestal melodieus dus. en dat veel dj's in bvb de techno scene er niet vies van zijn is idd waar, alleen zullen ze dat gewoon nie echt toegeven dat die bepaalde nummers onder de "trance" noemer vallen. Heb zo onlangs nog bvb Pierre in de fuse een plaat met een echte trancy break horen draaien, en die is nu nochtans gekend voor meer van die pure techno/minimal te spelen dacht ik, dus ja: alles kan ;-)
En 't is niet omdat AVB onder de noemer "trance" valt (ik noem da liever dutch trance) dat dit dé referentie is waar trance voor staat vind ik.
Om een vb te geven: Anthony Rother - Sleep, da valt zogezegd onder elektro house volgens sommigen, voor mij is dat toch wel echt een tranceplaat (gewoon die melodie al). Gewoon een kwestie van hoe je het bekijkt he.