quote="Projekt"]
hmmm, blijkbaar ken je niet veel buiten hit muziek (techno rb hip hop rock en andre stubru/donna muziek).
Weet je , er is méér in de electronische muziek dan dit???
Ooit al gehoord van drones, harshnoise, click&cuts, field recordings, power electronics.... ? Waarschijnlijk niet, neen, want dit wordt nooit op de radio/tv gedraaid, noch minder in dance events.
Dus vooraleer je kritiek geeft, bekijk eerst jezelf en denk niet dat je alles kent en van alles op de hoogte bent (er zijn méér winkels dan de dance winkels in gent !!!!)!
Als ik spreek over monotoon en non-origineel, bedoel ik dat de hele dance scene volgens mij weinig geevolueerd is in de laatste 10 jaren. Buiten een korte electro revival (4-5 jaar geleden) is er niks opwindends gebeurd.
Daarom ben ik rond 1995 gestopt met dance muziek te kopen/beluisteren en heb ik me toegespits op moeilijke muziek.[/quote]
Het is niet omdat je naar "moeilijke" muziek luistert, dat je daarom moet neerkijken op de meer toegangkelijke muziekgenres. Z'on arrogante toon getuigd van weinig respect voor de mensen die een andere ("meer commerciële") muzieksmaak hebben Trouwens als je sinds 1995 gestopt bent met "dance" muziek te kopen en te beluisteren, hoe kan je dan een correcte conclusie trekken van de laatste 10 jaar? Zeggen dat er in die 10 jaar weinig of niets gebeurd is, slaat op niet veel denk ik. Ik kan juist dezelfde conclusie trekken over de rockmuziek, maar doe dit niet omdat er misschien onbekende groepen zijn die wel baanbrekend werk leveren. Maar hetgene ik van rock op stubru, of de festivals hoor, is voor mij ook alles behalve vernieuwend.
Zelf luister ik ook graag naar electronische muziek die van de norm afwijkt en die je niet direct op de radio of op ILT zal horen. Voor mij is dat ook techno, want de term dekt niet alleen de muziek die bestaat uit een paar loops en repetitieve geluidjes. Trouwens de muziek op ILT en andere events dient niet om aandachtig naar te luisteren, wel om op te dansen en u op te amuseren.
Ik vind die discussies over techno altijd zo zinloos. Er zijn er hier die er hun neus voor ophalen. Maar de tracks van Robert Armani van vroeger vinden ze dan wel goed. Tja dat IS OOK techno he zeg. Trouwens zou er sprake zijn van bv hardcore, trance of progressive als er geen techno was?
De definitie van techno is de door de jaren heen sterk afgevlakt tot iets wat bijna uitsluitend uit (monotone) loops en wat geluidjes bestaat. Techno is voor mij veel meer dan dat.