Acts Of Madmen - The Dreambbollaer schreef:kent er iemand de track in eerste filmpje op 2:25?
Thnx
ofterwel de Jo Technotronic Bogaert... als het over het complicatiefilmke gaat.
Acts Of Madmen - The Dreambbollaer schreef:kent er iemand de track in eerste filmpje op 2:25?
Thnx
Mja die pre new beat nrs zijn dan ook ietske minder dansbaar imho. Maar dat heeft ook geen uur geduurd, zal toch maar zon 15-20 min of zo geweest zijn en erna wast weer NB en zat de "vlam" er ook bij hem weer in dachtek. Dat de mensen dan dachten dat de zware party sounds afgelopen waren durfk toch te betwijfelen, zeker gezien de djs die erna nog moesten komen. Misschien dat enkele, die hun vertrekkenstijd wss sowieso al bijna gekomen was, zullen dit mss als excuus gebruikt hebben, maar zoveel zullen er toch nt extra om vertrokken zijn denk ik. Niet alle oudjes kunnen nog heel de nacht doorfeesten en vertrekken al eens wat vroeger, hebben we op de eerste ook gemerkt trouwens.Yoko Ono schreef:Met alle Respect voor de Pre New Beat Sounds , maar zolang Olivier deze 'parels' in elkaar aan t mixen was stonden bijna alle bezoekers met hun vingers te draaien en zag ik ook beetje bij beetje al mensen naar huis gaan (die dachten dat de zware party-sounds afgelopen waren). DJ Jo die hem opvolgde heeft gelukkig terug de vlam ZWAAR in de pijp gestoken en de boel na een uurtje "niet toegankelijke sounds" (voor 90% van de bezoekers) terug in gang getrokken met echt vette klasiekers die zeker niet commercieel te noemen zijn.
Dat gevoel haddek ook een beetje. Op de eerste was er iets minder volk maar was er bij momenten toch iets meer uitbundige sfeer. Zo v die oudjes die precies als kindjes terug voor de eerste keer in een grote speelgoed of snoepwinkel komen en nt weten waar eerst te kijken en gaan en kirren/gillen/krijsen. Ofwel ging het nu wat meer verloren in het geroezemoes v het grotere # volk of de gewenning na de 1e editie.jeec426 schreef:Hoewel ik de sfeer de eerste editie iets specialer vond. Maar dat is normaal bij een herhaling.
Ik denk dat de laatste editie heeft bewezen dat de "gulden middenweg" wel degelijk mogelijk is. Qua organisatie weet ik trouwens niet of we ons op Yoko Ono moeten richten, want volgens mij is "Jo" la Démence de man met het plan.Pakrac schreef:Hey Leman,
Wat je schrijft is prachtig! En het mag inderdaad niet uitgemolken worden.
Yoko-Ono,
Er is weinig publiek geinteresseerd in een zoveelste retro-party waar de hitjes van 1992 worden gespeeld. Iedereen kent James Brown is Dead, Dirk Orens met WhiteLine, Plexus met Cactus Rhythm, enz enz... en om die dingen te draaien ben je geen held. Conceptueel trouwens heel gemakkelijk om te mixen ook, als je van aan elkaar kappen van die hitjes houdt.
De periode van voor 1990, die nipt iets minder toegankelijke en oudere tracks, daar zijn nog weinig feestjes rond. Het spreekt mensen aan die net wat ouder zijn, en kapitaal krachtiger, en die graag uitgaan omdat ze het uitgaan mee gestalte hebben gegeven. De oude garde in Antwerpen die de driehoek vroeger deden van Café D'Anvers, AB en Prestige, (later ook La Rocca), die komen niet af voor een zoveelste gabberfuif (want die genoemde hitjes vielen weldegelijk onder die noemer toen, welke nadien dan uitgroeide tot de hardcore); maar wel als je de goeie dingen uit hun tijd draait.
Een paar AB classiekers zijn : Max Berlin - Elle et Moi, Nitzer Ebb - Alarm 33+8, Killing Joke -Turn To Red 33+8, Newcleus - Automan (Dub), Severed Heads - Dead Eyes Opened, TAGC - Big Sex,...
Stuk voor stuk pareltjes, en met goede wil meer dan gewoon dansbaar! Laat je dan ook niet verleiden tot een zoveelste retrofuif, maar breng de juiste mix tussen oud en nog ouder.
Dat je graag andere feestjes doet met wel die gabber, dat kan, maar noem het dan geen newbeat-feestje (en bocca feestjes zijn newbeatfeestjes).
Je andere edities op die andere locaties waren best leuk, hou die dan ook gescheiden van dit concept. Een DJ mag nog steeds zijn volk opvoeden! Laat Olivier, Phill,... geen jucebox zijn van die gemakkelijke hitjes. Tot hier mijn opbouwende, constructieve kritiek.
ik trek me geen zak meer aan van copyright sinds ze een foto van mij op hun affiche hebben gebruiktjeec426 schreef:Zeg Lemant, wie heeft gezegd da gij mijn filmpje mocht gebruiken (grapje he)
Zoals de vorige keren dat ik daar was voor een retro/reunion tot 7 (ale of paar minuutjes na ). Tzal sluitingsuur v THe Temple zijn zeker .lemant schreef:Tot hoelang is het feest eigenlijk nog doorgegaan?
Als ge die periode hebt meegemaakt moeten die parels erbij zijn. Op onze avonden in Bar Tabac komen deze ruim aan bod. Muziek die gespeeld werd op de legendarische zondagnachten in de Boccaccio en op de nuits décadents van Liaisons Dangereuses (TAGC, African Head Charge, Zazou & Bikaye, Torch Song, Chris & Cosey, Dark Day, enz.)Yoko Ono schreef:Met alle Respect voor de Pre New Beat Sounds , maar zolang Olivier deze 'parels' in elkaar aan t mixen was stonden bijna alle bezoekers met hun vingers te draaien en zag ik ook beetje bij beetje al mensen naar huis gaan (die dachten dat de zware party-sounds afgelopen waren). DJ Jo die hem opvolgde heeft gelukkig terug de vlam ZWAAR in de pijp gestoken en de boel na een uurtje "niet toegankelijke sounds" (voor 90% van de bezoekers) terug in gang getrokken met echt vette klasiekers die zeker niet commercieel te noemen zijn. Het is trouwens Jo die The Sound of B organiseert. Daarna heeft hij het werk aan Eric B overgelaten die in dezelfde stijl is blijven doorgaan (veel acid ook gehoord tijdens Eric) Aan het einde heeft Jo het nog ff van Eric overgenomen, de klank bleef magisch maar het was idd wel af en toe erover met veel tracks die al voor een 3e keer die avond gedraaid werden. Maar het feest was kortom een BOM vol neons, ancients en nostalgie
Op naar de volgende!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten