Dirk (De Witte)

Het forum van legendarische Belgische DJ's
puree

Dirk (De Witte)

Bericht door puree »

Voilà, zoals afgesproken een topic over deze naar mijn mening onderschatte dj.

Dirk heeft eind 1995 het Balmoral-dj team vervoegd en is meer in the picture gekomen toen Balmo, na de sluiting (1996 geloof ik), zijn intrek heeft genomen in The White House. De legendarische zondagmorgens werden dan in The White House gehouden met om 6u00 zondagmorgen achtereenvolgens Fred, Kevin en Nordin. Wellicht onder impuls van Kevin, werd Nordin rond 17u (kan ook 18u geweest zijn, want euh het waren nogal zware tijden :lol: ) afgelost door Pascal Legrand die om 21u de draaitafel aan Dirk liet.

Waarom herinner ik mij min of meer die uren ? De djs hadden elk een typisch stijl die ervoor zorgde dat het telkens supergoeie zondagen waren. Den Pascal stond te schratchen als een zot waardoor je wist dat hij bezig was en Dirk begon zijn set elke week met ATV - Open your eyes. Hij was echt zot van die plaat (die pas ongeveer 4 maanden later in alle dancings was te horen).

Het typische aan Dirk was zijn typische balmo trance plaatjes (waarvan sommige uit de oude doos), maar vooral zijn sample die hij op gepaste tijdstippen ertussen mixte. Zo had hij blijkbaar een oude cd gevonden waarop iemand zei : "The White House announces Japanse Attack on Pearl Harbor". Hij liet die passage verschillende keren terugkomen gedurende zijn set en daarnaast liet hij een schreeuw voortdurend horen. :shock: 8)
Kzweer het jullie, de eerste keer dat wij die schreeuw hoorden waren wij (en de rest ook denk ik) der niet goed van. Ge moet u inbeelden da je in een boite zit waarvan sommige mensen al van 6u aan het bokken zijn en opeens hoorde daar ne gast schreeuwen en iemand zeggen "The White House, The White House, The White House announces Japanese attack on Pearl Harbor" :shock: :shock: :shock: :lol: :lol:
In 2005 zullen jullie de bewijzen geleverd worden. Dan post ik een zeer zeldzaam setje, nl. van Dirk (tenzij er hier anderen zijn die nog tapes hebben van hem) I's my christmas gift to u :wink:

Meer details over Dirk volgen later, want ik heb hem verschillende jaren (4 denk ik) nog eens teruggezien en met hem gebabbeld. Maar das voor later .... Next on Legendary Clubs ... :lol: :lol:
Josjie

Bericht door Josjie »

de rillingen lopen mij ier al overt lijf als ik dat lees...
jammer genoeg is dat omdat de sofage niet aanstaat...
Elite Legendary Member
Berichten: 3366
Lid geworden op: 23 nov 2004, 20:43
Favoriete Clubs: Boccacio, Globe

Locatie: Tussen 1987 en 1992

Bericht door ThaMan »

Nice...
keskondisco

Bericht door keskondisco »

De max gewoon, alleen jammer dat ik het nie meegemaakt heb :?
En ja, ik heb er hier ook 2 van Dirk de Witte @ White house...
Ik heb beloofd dat ik een WH setje ging rippen en dat doe ik ook maar nu is het effe iets te druk.

Aangezien Puree er één van Dirk gaat posten, zal ik er één van Pascal posten 8)
puree

Bericht door puree »

:shock: :shock: :shock: keskondisco !!!!
hoor je die samples op jouw tapes van den Dirk ?

lol Josjie
Richman

Bericht door Richman »

Ja The white house dat waren zware tijden want bijna heel de balmo kwam daar nadien afzakken, voor mij was dit een statie te ver hoor als je al van zaterdag weggaat, doch ben er een paar keer verzeild geraakt en iedere keer in die zetels beland op de verhoog aan de zijkant!

Voor de rest Blackout...

:oops:
Elite Club Member
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 dec 2004, 12:55
Locatie: zwevezele

Bericht door Psytox »

Dirk De Witte rulede heftig, vooral z'n setjes in Oxygene in Knokke waren serieus af. Goeie trance met een dikke laag oldskool acid en minimal uit de tijd dat we nog niet spraken over minimal :)
PsyTox / Norman Bates
Coincidence Rec., Forteana Records, KozzMozz

www.coincidencerecords.be / www.myspace.com/djpsytox
Club 11 Aka CluBBie

Bericht door Club 11 Aka CluBBie »

Tja de white house, amai wat een tijden :p , inderdaad die dirk, kon er wat van, maar de herinneren zijn redelijk vaag uit die periode, reeds dan had ik al een alcholprobleem, ahahha ;-) :twisted:
puree

Bericht door puree »

in het verhaal "dirk de witte" volgt hier de volgende episode :

heb de man vele jaren na de white house periode teruggezien (ergens in 2001 denk ik ... ) op een fuifje van een ski-club / KSA in Harelbeke :shock: :shock: :lol:
Ge kunt geloven dak eerst mijn ogen nie kon geloven :shock: ! Dirk De Witte die daar op zijn gemakske rondliep op een fuifke van een vierderangsclubke ... (wat ik daar eigenlijk liep te doen valt buiten de gebied van discussie hier :D )
Behalve z'n haarcoupe was de man niet echt veranderd. Vroeger zag hij er echt uit als een Noorman : hij had zeer lang (tot aan z'n gat :lol: ) blond haar en was altijd in het zwart gekleed ... Nu was het haar tot op schouderhoogte getopt ...

Bon, van de shock bekomen stap ik naar hem toe en hebben we uiteraard een klapke gedaan. Het is een zeer minzaam, vriendelijk man en het was machtig om met hem te kunnen babbelen over de white house, het vroegere uitgaansleven en andere koetjes en kalfjes .. De onderwerpen die hier interessant kunnen zijn komen op een andere keer aan bod .. dus nu kindjes : oogjes toe en snaveltjes dicht ! :D :D
LunatiK

Bericht door LunatiK »

Ja da moe tof zijn die daar tegen te komen.
Wast int Sas?! :lol:
Del@y

Bericht door Del@y »

puree schreef::shock: :shock: :shock: keskondisco !!!!
hoor je die samples op jouw tapes van den Dirk ?

lol Josjie
ik wel , heb tapeke van white house, dacht dat het van kevin was maar sampleke komt erin dus zal dirk zijn !
puree

Bericht door puree »

LunatiK schreef:Ja da moe tof zijn die daar tegen te komen.
Wast int Sas?! :lol:
INDERDAAD :lol:
puree

Bericht door puree »

Del@y schreef:
puree schreef::shock: :shock: :shock: keskondisco !!!!
hoor je die samples op jouw tapes van den Dirk ?

lol Josjie
ik wel , heb tapeke van white house, dacht dat het van kevin was maar sampleke komt erin dus zal dirk zijn !
ON-LINE die handel zou ik zeggen !!! :shock: :shock:

mijn tapeke komt er ook stilaan aan ... zal zaterdag mijn pc en internet configureren, dus wait and see :wink:
Del@y

Bericht door Del@y »

puree schreef:
Del@y schreef:
puree schreef::shock: :shock: :shock: keskondisco !!!!
hoor je die samples op jouw tapes van den Dirk ?

lol Josjie
ik wel , heb tapeke van white house, dacht dat het van kevin was maar sampleke komt erin dus zal dirk zijn !
ON-LINE die handel zou ik zeggen !!! :shock: :shock:

mijn tapeke komt er ook stilaan aan ... zal zaterdag mijn pc en internet configureren, dus wait and see :wink:
met veel plezier maar heb spijtig genoeg te weinig webspace ... zijn er alternatieven om sets online zetten ?
puree

Bericht door puree »

ja een ftp server laten draaien op uie pc. Ge moet gewoon een bepaalde space vrijmaken op uie pc, waar de leden toegang toe krijgen en als ui pc aanstaat kunnen wij dat dan downen.
Nadelen :
- gaat traag zelfs met breedband (ongeveer 25min voor 1 kant - 128 KB encodering)
- ftp toegang mag niet van belgacon en teleslet
- pc moet aanstaan

Voordeel :
- ge kunt sharen, zoveel ge wilt (zoveel hard disk space je hebt) ..

anders moe je nog effe wachten en zal ik het on line zetten voor ui. volgende week heb ik een nieuwe pc !!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten