Done And Not Done Retro platen

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

Sven Ornelis denk ik. :P
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 jan 2007, 12:23
Locatie: Aalst

Bericht door brainbug »

dj_neo schreef:Sven Ornelis denk ik. :P
Nee, die en z'n hele q-musicmeute hebben die term net helemaal verkloot.
Origineel was 'foute muziek' wat Discobar Galaxy enzo deden: lang vergeten schijfjes draaien, die eigenlijk best dansbaar zijn en die opzich al ambiance kunnen brengen.

Wat Ornelis en co doen (toevallig is q-music een VTM product), is die term nog wat uitmelken en verkrachten. Sorry, maar Village People etc dat is geen foute muziek, dat zijn gewoon grijsgedraaide partyliedjes.
Laatst gewijzigd door brainbug op 24 dec 2007, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

tomaz schreef:Gelukkig was in onze tijd die franse met-witte-doeken-zwaaien-chanson nog niet bekend. :roll:
idd, blijkbaar is dat de trend de laatste jaren ook al enkele malen meegemaakt!

Toch liever ne cowboydans of vermenigvuldiger dan de laatste van 50cent met daarachter ne Natalia.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

brainbug schreef:
dj_neo schreef:Sven Ornelis denk ik. :P
Nee, die en z'n hele q-musicmeute hebben die term net helemaal verkloot.
Origineel was 'foute muziek' wat Discobar Galaxy enzo deden: lang vergeten schijfjes draaien, die eigenlijk best dansbaar zijn en die opzich al ambiance kunnen brengen.

Wat Ornelis en co deden (toevallig is q-music een VTM product), is die term nog wat uitmelken en verkrachten. Sorry, maar Village People etc dat is geen foute muziek, dat zijn gewoon grijsgedraaide partyliedjes.
q-music met hun jinglemachine, beikes
Neen dan zet ik nog liever ne radio Venus (!) op, die mensen menen het tenminste echt!
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Michel Sardou - Les Lacs du Connemara

Da is da plaatje me die witte zakdoeken en da is uit 1981, dus al redelijk oud.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

toch een goede topic, want zo kan je wat ontdekken :P voor sommigen is Bailey's Sniff een bom, maar iedereen die iets van muziek afweet, weet dat dit gewoon commerciele troep is.
heb zo nog eens iemand gehoord : een plaat van 2Unlimited dacht ik (scream, jump for joy) als retro bom, komaan hé zeg.

Open Your Eyes was een draak van een plaat, de hele (slechte) trance periode overigens.

Robert Miles was zum kotsen. Fiocco en andere toestanden alla Milk Inc./Virtuel Zone..dat was toen een hele periode van die :puker: dance




Wake up van Laurent Garnier not done noemen vind ik :eek:
Elite Club Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 03 jan 2007, 20:20

Bericht door varth »

StevenR_73 schreef: Wake up van Laurent Garnier not done noemen vind ik :eek:
Idd, dat is naar mijn mening gewoon een dijk van een plaat. Ik heb al veel retro feesten gedaan, maar ik heb nog nooit iemand die plaat horen draaien. Misschien toeval, maar toch
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

ik vind Lauren Garnier even goed als slecht als die open your eyes
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

varth schreef:
StevenR_73 schreef: Wake up van Laurent Garnier not done noemen vind ik :eek:
Idd, dat is naar mijn mening gewoon een dijk van een plaat. Ik heb al veel retro feesten gedaan, maar ik heb nog nooit iemand die plaat horen draaien. Misschien toeval, maar toch
Ik heb hem dacht ik op Yoko Ono gehoord.... MAAR zeker tijdens een La Rocca classics party, want DJ Eric B heeft die plaat wel vaak bij !
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

StevenR_73 schreef:
Open Your Eyes was een draak van een plaat, de hele (slechte) trance periode overigens.

Robert Miles was zum kotsen. :
Kwestie van smaak eh , ik vond de trance periode wel goed , Open your eyes vinnek zeker ni slecht en Robert Miles - Red Zone is wel een bom van een trance-plaat zelle
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 dec 2007, 16:38

Bericht door dj licious »

Ik ben net begonnen met een youtube playlist te maken met de beste retros imo... http://www.youtube.com/view_play_list?p ... 310D408E88
Ik ben 21 en heb dus jammergenoeg de goeie tijd (la bush , cm ,...) niet meer kunnen meemaken. Ik luister wel al van mijn 11 jaar naar tapekes van la bush , carat , maxx , cm ,enz... En ik durf gerust zeggen dat ze zo muziek nu niet meer (of tog zelden) maken.
Als er ergens een retro is probeer ik er tog telkens naartoe te gaan. Meestal is de sfeer op zo'n partys toch beter dan op de andere avonden.
De muziek is meestal ook beter opgebouwd , betere climaxen , meer originele deuntjes , meer afwisseling... --> meer sfeer. Tuurlijk zijn er liedjes , hoe goed ze ook mogen zijn , die bepaalde personen beugehoord zijn , das allemaal maar persoonlijke smaak/ervaring.
Veel van die muziek van vroeger moet ge leren begrijpen. Er zijn veel nummers waarvan ik dacht ; da een raar nummer , de eerste keer dat ik het hoorde en nu vind ik die zot! (bv moby - hymn (european mix) )
Ik probeer tog altijd ook enkele retroplaten in mijn setjes te steken als ik ergens draai en meestal zijn de reacties daarop heel erg positief.

RETRO FTW !!


greetz
A world of imagination
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

:roll:

Ik peis ...
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

´%´% schreef::roll:

Ik peis ...
Wel straf altijd me u ze, als ik zo ergens mijn mening geef schiet ge mij verdorie af!
Laatst gewijzigd door djaxxie op 28 dec 2007, 01:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

dj licious is idd nog ne sava kerel hoor ;)
Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 dec 2007, 16:38

Bericht door dj licious »

After schreef:dj licious is idd nog ne sava kerel hoor ;)
hehe

ken ik u? en euh... hebk iets verkeerd gezegd fzo? 8)
A world of imagination
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten