Tapes vanaf 1991

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Kan dat niet met blue tooth anders? :lol:
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

bouq schreef:wat een gedoe :)

gewoon Steven zijn kabel is het beste ..
of een deftige geluidskaart kopen waar cinch in kan :)
ik kan er niet meer aan uit :)

ik heb enkel van die roodwitte kabels, die dienden om het aan een versterker aan te sluiten.

maar die roodwitte met die zwarte lijkt me de juiste, van men tape (line in/out) naar de pc (waar de draden steken van men boxen??)

ohja, ik heb gen geluidskaart, moederkaart met ac'97 sounddingeskes on board :)

edit; ik ben net eens in de doos van men moederbord gaan kijken en daar stak een kabeltje in dat heel hard lijkt op diegene die ik nodig heb.
deze paste perfect in de line-in van men pc, en de andere 2 stak ik in men cassettedeck, maar niets (ben ook in men configuratiescherm/geluiden/audio/....) geweest.

to good to be true :)

en dit?
Afbeelding
Newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 feb 2008, 15:43
Locatie: Tienen

Bericht door York »

Wat is dit? n Cassettespeler? Die heb je nu ook hè, met USB en je cassette staat meteen op je pc....
Ik gebruik mn deck en n versterker met mengpaneel. Ik heb wel n cd-redcorder... Gewoon cassetje afspelen en cd laten opnemen...
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Misschien nog een tip:
Gino en ik gebruiken nu al een half jaartje een ikey. Is echt de perfecte tool om vinyls, live sets op te nemen. Geen geklooi meer met pc etc. Direct op digitaal formaat (mp3 of wave).
http://www.bax-shop.nl/vmchk/dj-accesso ... tails.html

Hier heb ik hem ook gekocht.
Elite Club Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 sep 2006, 12:41
Locatie: harelbeke

Bericht door zuka »

ik sluit gewoon mijn tape deck aan mijne laptop en zo opnemen me nero
Afbeelding
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 okt 2006, 15:24
Locatie: Wezemaal

Bericht door Dakke1976 »

York schreef:Ik heb wel n cd-redcorder... Gewoon cassetje afspelen en cd laten opnemen...
dat werkt ideaal...
Put the needle on the record !!!!
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Dakke1976 schreef:
York schreef:Ik heb wel n cd-redcorder... Gewoon cassetje afspelen en cd laten opnemen...
dat werkt ideaal...
Alleen moet je dan nog steeds de cd rippen als je mp3 format wil hebben. Met de Ikey sla je die stap over.
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2007, 14:01

Bericht door rerre »

http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... e=1865.mp3

Dit is de kwaliteit die ik er voorlopig uitkreeg.. Als ik nog wat meer prul met de instellingen zou het wel moeten gaan. Ik zou wel nog de ruis moeten wegkrijgen. Welke programma's gebruiken jullie allemaal? Ik heb gehoord dat Steiner Wavelab een goei programma zou zijn..
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

rerre schreef:http://www.yourfilehost.com/media.php?c ... e=1865.mp3

Dit is de kwaliteit die ik er voorlopig uitkreeg.. Als ik nog wat meer prul met de instellingen zou het wel moeten gaan. Ik zou wel nog de ruis moeten wegkrijgen. Welke programma's gebruiken jullie allemaal? Ik heb gehoord dat Steiner Wavelab een goei programma zou zijn..
Ik gebruik CoolEdit (maar de nieuwe versie heeft een andere naam).
Ivm met ruis weghalen heb ik de ervaring dat je daarmee meestal in de hoge frequenties snijdt. Ik doe het dan ook praktisch nooit.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2007, 14:01

Bericht door rerre »

Mm, ge kunt toch moeilijk dat stukske goed noemen dat ik hier juist gepost heb?
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

rerre schreef:Mm, ge kunt toch moeilijk dat stukske goed noemen dat ik hier juist gepost heb?
Kan je het afspeelapparaat niet luider zetten en de recorder stiller?

Pure gok hoor ...
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

wavelab is goed .. maar prijzig :)

ik gebruik ook cool edit .. tegenwoordig is dat van adobe denk ik
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Newbie
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 jul 2007, 14:01

Bericht door rerre »

Bwa, als ge de juiste sites weet is elk programma goedkoop ze.. ;) Nuja, ik zal maandag (tapedeck & cassettes liggen op kot) eens proberen wat Lemant zei, moet wel lukken hoop ik. En dan zal ik nog Cool edit & Wavelab eens afhalen ;)
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Volgens mij ga je deze ruis niet meer wegkrijgen, toch niet zonder het echte geluid te beschadigen. Zo'n ruis komt meestal voor bij tapes die een kopie van een kopie zijn, of wanneer de koppen van je tapedeck het laten afweten.
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

lemant schreef:
rerre schreef:Mm, ge kunt toch moeilijk dat stukske goed noemen dat ik hier juist gepost heb?
Kan je het afspeelapparaat niet luider zetten en de recorder stiller?

Pure gok hoor ...
Heb het stukje nog niet beluisterd, maar ik heb zo ook enkele tapes en dat is meestal zoals trab zegt wanneer het een kopie van een kopie is.

Ruis moet je zowiezo altijd wegfilteren, anders heb je echt een irritant geluid. Ik beluister die dan meestal in de auto en als je dat luid zet is dat echt niet aan te raden om die ruis zo te laten.

Met Adobe lukt dat meestal goed, hoge tonen gaan pas weg als je echt hard moet gaan filteren. Hier moet ik ook weeral Trab gelijk in geven dat je je koppen regelmatig wel eens moet cleanen !
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten