Openlucht dance festivals

Het algemene forum van Legendary Clubs
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Barocco probeerde enkele jaren geleden toch ook met enkel prog dj's waaronder Phi Phi & Peter Novak, heeft ginder jammer genoeg ook niet lang mogen duren.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Administrator schreef:Barocco probeerde enkele jaren geleden toch ook met enkel prog dj's waaronder Phi Phi & Peter Novak, heeft ginder jammer genoeg ook niet lang mogen duren.
Zoals Vince onlangs eens tegen mij zei: "er is al uren en uren over gediscussieerd geweest waarom progressive nooit heeft aangeslaan in België" ... we zullen het nooit echt weten. België is en blijft een techno land zeker?
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

In de jaren 90 was trance hier toch ook enorm populair, en progressive komt hier nochtans uit voort.
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

De populariteit van trance is hier denk ik volledig verdwenen door in een bepaalde periode het overaanbod aan slechte trance producties waardoor er veel mensen afgehaakt zijn. Tegen dat progressive er kwam was trance al serieus op de terugweg.

Ik heb wel al ondervonden de gemiddelde clubber blijkbaar makkelijker kan luisteren naar bv overdreven elektro geluiden ipv warme diepe klanken. Bij mij is dat net omgekeerd en dat lijkt mij logischer ook, maar door de meeste zijn blijkbaar die warme diepe klanken te moeilijk om naar te luisteren of aandacht op te vestigen.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

Psytox schreef:indeed... als ik prog hoor denk ik aan iets trancier versie van minimal en tekhouse. Net zoals minimal een genre dat geen genre is (en nu ga ik pas klop krijgen) :D
hier kan ik me nu helemaal in vinden, minimal is voor mij gewoon techno.

@ quincy : Belgie een technoland??? echt niet hoor, waarom is de platte muziek dan zo populair??µ

ok, illusion is gene progr, maar industria heeft avonden gehad hoor, dat kon je afleiden aan de dj's, en nogmaals, de roger (sanchez) is al lang genen house-dj (voor mij)
Elite Club Owner
Berichten: 1153
Lid geworden op: 11 jan 2007, 20:28

Bericht door quincy »

Plat zal altijd groter zijn dat is maar normaal maar als we het over kwalitatieve elektronische muziek hebben is techno toch altijd de populairste stijl geweest in België, vraag maar eens rond in het buitenland hoe ze onze Belgische scene zien ...
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Als ik rondvraag over de belgische scene, sorry om te zeggen, maar dan hebben ze het niet over techno, maar meer over de hardere sound. Bonzai achtig spul zeg maar.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

quincy schreef:Plat zal altijd groter zijn dat is maar normaal maar als we het over kwalitatieve elektronische muziek hebben is techno toch altijd de populairste stijl geweest in België, vraag maar eens rond in het buitenland hoe ze onze Belgische scene zien ...

mss door de evenementen a la i love techno, festivals....

als ik de mensen hier hoor, is het enkel trance/club/progr/kutelektro wat de klok slaagt, en in het verleden was dit trance, en daarvoor zullen we het maar house/club noemen zeker.

buiten de fuse was er niet echt een technokot in 1994/1995, "allemaal" trance. mijn gedacht hé


yep psytox, mensen kiezen voor het meest toegangkelijke...of het nu overdreven noise is, een breakske met trommeltjes (remember?), tocadisco zene murumbi, da slaagt aan...

maar als ik dan met mijnen detroit afkom en zeg; "luister een naar die muziek, dat gevoel dat het geeft,....." dan bezien die mij alsof ik nen halve gare ben :mrgreen: ;)
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2005, 19:59

Bericht door Red Army »

StevenR_73 schreef:
quincy schreef:Plat zal altijd groter zijn dat is maar normaal maar als we het over kwalitatieve elektronische muziek hebben is techno toch altijd de populairste stijl geweest in België, vraag maar eens rond in het buitenland hoe ze onze Belgische scene zien ...

mss door de evenementen a la i love techno, festivals....

als ik de mensen hier hoor, is het enkel trance/club/progr/kutelektro wat de klok slaagt, en in het verleden was dit trance, en daarvoor zullen we het maar house/club noemen zeker.

buiten de fuse was er niet echt een technokot in 1994/1995, "allemaal" trance. mijn gedacht hé


yep psytox, mensen kiezen voor het meest toegangkelijke...of het nu overdreven noise is, een breakske met trommeltjes (remember?), tocadisco zene murumbi, da slaagt aan...

maar als ik dan met mijnen detroit afkom en zeg; "luister een naar die muziek, dat gevoel dat het geeft,....." dan bezien die mij alsof ik nen halve gare ben :mrgreen: ;)
Efkes tegen uw kar rijden, waren in fuse in 1995 niet net Phi Phi en Marko resident 8) .

Maar serieus, ieder zijn ding, ik hou eerlijk niet zo enorm van het 'hokjesdenken' vroeger je al eens ergens een bonzai horen, iets uit Chicago een trancynummer en ga maar door...
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

ik heb hier een tapeke van 1994 (via PG) en da klinkt idd niet al te Fuse-achtig...maar een maat van mij zei dat in de zomermaanden Fuse ietske anders was, en in september of zoiets terug de normale line-up...

vroeger waren er geen hokjes, als je tapes van La Rocca in 1992 hoort, das verdekke heavy :)

enkel den Don en zen kornuiten rijden tegen men kar ;)
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2005, 19:59

Bericht door Red Army »

Fuse heeft een tijdje geprobeerd met Phi Phi, ik weet nog heel goed zijn verjaardagsfeestje in November wanneer Phi Phi beneden draaide. Pierre stond toen in den huidige motion. Maar Fuse is gewoon op zijn best met technotunes :)

Pas op mijn eerste keer Fuse met Carl Craig just blew me away, ik zag het allemaal niet meer zo scherp en hoorde heel de tijd the Goodmen... maar het was wel een van de beste avonden uit mijn leven.

I hear ya ivm den Don.
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

het is een gat in mene cultuur, maar in die hoogdagen van de fuse moest ik er gewoon tussenuit, had ik dat nog meegemaakt, zat ik nu in een gekkenhuis of neffe Sterchelul ;)
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2005, 19:59

Bericht door Red Army »

StevenR_73 schreef:het is een gat in mene cultuur, maar in die hoogdagen van de fuse moest ik er gewoon tussenuit, had ik dat nog meegemaakt, zat ik nu in een gekkenhuis of neffe Sterchelul ;)
geloof me 't is beter zoals het nu is 8). Mijn groot gat is dat nooit in atv Kobbegem of Kooigem ben geraakt...
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

op een vrijdag voorbijgereden toen ik met Steve naar die Heavbn & Earth party ging in Extreme, dus ATV lag toen in ..... :oops: (ben er ook niet geweest en 1x Bocca maar)
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2005, 19:59

Bericht door Red Army »

StevenR_73 schreef:op een vrijdag voorbijgereden toen ik met Steve naar die Heavbn & Earth party ging in Extreme, dus ATV lag toen in ..... :oops: (ben er ook niet geweest en 1x Bocca maar)
Ik dacht Kobbegem, hopelijk schieten al de atv puristen me nu niet af :)

Tijd veur een goei retrofeesje in't stad!

(ik heb bocca nooit gedaan, how bout them apples :oops: )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten