Het einde van de wereld is nabij!

Alles in verband met actuele en minder actuele zaken
Elite Club Owner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 24 apr 2007, 18:18
Locatie: ANTWERPen

Bericht door StevenR_73 »

tomaz schreef:
Dit boek is hoofdzakelijk gericht aan mensen die behoren tot de drie grote religies van deze wereld (Islam, Jodendom en Christendom), die geworteld zijn in de God van Abraham. Ronald Weinland is tot deze drie gezonden.
Ik behoor tot geen enkele religie. Blijft mijn wereld dan bestaan? Of ga ik zowiezo naar de HEL :roll:

Als er een nieuwe WO komt vrees ik dat die niet vanuit het terrorisme komt, maar net zoals de vorige twee ontkiemt in de Balkan, het kruidvat van Europa.

godsdienst is er ooit ingebracht om de mensheid bezig te houden :bom:

wa gaan al die gelovigen doen, moest het zo zijn dat we van 'iets' buiten deze planeet afkomstig zijn? ik hoop op collectieve zelfmoord :mrgreen:
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Als alle Katholieke broeders hun geloof opgeven is het gedaan met Chimay, Orval, Westvleteren en noem maar op :cry:
Moderator
Berichten: 1515
Lid geworden op: 02 jan 2007, 22:18
Locatie: Woensdrecht

Bericht door djginod »

Nostalgie90 schreef:Geloven In Uzelf?
Misschien hebben mensen dat extra geloof in een god nodig, geloof is meestal hoop.
Mensen die zichzelf van kant maken, en dat zijn er tegenwoordig een hoop .... zou het niet beter zijn dat die mensen troost vinden in een God die soberheid, kompassie en naastenliefde vooropstelt?
Dat is toch de bedoeling? Een maastschappij in al haar beslommeringen leiden naar een aanvaardbaar compromis zoals er hier ooit geweest is?
De kerk en haar verleden kunnen me gestolen worden, alsook de capriolen van sommige pastoors maar daarom alles overboord gooien?
Als je dat al nodig hebt om het hier te kunnen volhouden, houdt je ook maar jezelf voor de gek... maar ja.. feit is wel dat er heel veel mensen tegenwoordig alleen nog maar chemisch vrolijk kunnen zijn.
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

djginod schreef:Als je dat al nodig hebt om het hier te kunnen volhouden, houdt je ook maar jezelf voor de gek... maar ja.. feit is wel dat er heel veel mensen tegenwoordig alleen nog maar chemisch vrolijk kunnen zijn.
Het is soms moeilijk om jezelf te verplaatsen in de gevoelswereld van andere mensen, tijdens de oorlog liep iedereen terug naar de kerk .... in soms uitzichtloze situaties dus het zal wel werken veronderstel ik!
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Administrator schreef:Als alle Katholieke broeders hun geloof opgeven is het gedaan met Chimay, Orval, Westvleteren en noem maar op :cry:
idd :?
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Nostalgie90 schreef:tijdens de oorlog liep iedereen terug naar de kerk .... in soms uitzichtloze situaties dus het zal wel werken veronderstel ik!
was dat niet eerder omdat men dacht dat die kerk niet zou aangevallen worden .. wanneer er een oorlog komt tussen islamieten en katholieken, ben ik niet erg geneigd in een kerk te gaan schuilen, da's 't eerste wa ze neerhalen
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

bouq schreef:
Nostalgie90 schreef:tijdens de oorlog liep iedereen terug naar de kerk .... in soms uitzichtloze situaties dus het zal wel werken veronderstel ik!
was dat niet eerder omdat men dacht dat die kerk niet zou aangevallen worden .. wanneer er een oorlog komt tussen islamieten en katholieken, ben ik niet erg geneigd in een kerk te gaan schuilen, da's 't eerste wa ze neerhalen
Inderdaad.
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Van mij moeten de godsdiensten niet verdwijnen ze, ge moest is weten wat er allemaal zou veranderen in ons leven moest de Rooms-Katholieke godsdienst hier van de ene dag op de andere verbannen worden:

- Geen doopfeesten meer bij jonge kinderen
- Eerste en plechtige communie vallen ook weg
- Sint-Maarten & Sinterklaas die ook twee heiligen zijn mogen ook opkrassen
- Waarom nog Kerst en Pasen vieren? Verlof op die feestdagen mag je ook al vergeten als ze niet meer bestaan.
- Carnaval? Dit stond voor het begin van de vasten -> periode voor Pasen dus dit zou er ook nooit geweest zijn.
- Verschillende welzijns en hulporganisaties zoals Rode Kruis, Broederlijk Delen en noem maar op hebben hun oorsprong in het Christelijk geloof.
- Vele ziekenhuizen zoals het OLV in Aalst zijn opgericht door ziekenzusters.
- Abdijen en kloosters waar mensen ten tijde van oorlogen en hongersnood terecht konden zouden nooit bestaan hebben evenals het uitgebreide assortiment aan bieren en kazen.
- ...
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

bouq schreef:
Nostalgie90 schreef:tijdens de oorlog liep iedereen terug naar de kerk .... in soms uitzichtloze situaties dus het zal wel werken veronderstel ik!
was dat niet eerder omdat men dacht dat die kerk niet zou aangevallen worden .. wanneer er een oorlog komt tussen islamieten en katholieken, ben ik niet erg geneigd in een kerk te gaan schuilen, da's 't eerste wa ze neerhalen
Ik dacht dat kerken juist mooie doelwitten waren. Die torens werden gebruikt als uitkijkposten omdat ze meestal het hoogste punt van de omgeving waren. Door deze te bombarderen konden de troepen makkelijker oprukken zonder tegenstand. Niet?
Laatst gewijzigd door Trab op 05 mar 2008, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

mja oke ..

maar al die dingen zijn er nu .. en hebben die op deze moment nog veel met godsdienst te maken ?

afin .. den boel afschaffen hoeft voor mijn part ook niet ze .. een beetje samenwerking tussen al die goden daarentegen zou nuttig zijn

mijn vraag .. als ze dan toch bestaan .. vechten ze daarboven (of waar ze ook rondhangen) ook over religieuze zaken ? :mrgreen:
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

In mijn geschiedenislessen kwam toch bouq zijn versie voor..

Edit: Bouq is aan het filosoferen.. :mrgreen:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Trab schreef:
bouq schreef:
Nostalgie90 schreef:tijdens de oorlog liep iedereen terug naar de kerk .... in soms uitzichtloze situaties dus het zal wel werken veronderstel ik!
was dat niet eerder omdat men dacht dat die kerk niet zou aangevallen worden .. wanneer er een oorlog komt tussen islamieten en katholieken, ben ik niet erg geneigd in een kerk te gaan schuilen, da's 't eerste wa ze neerhalen
Ik dacht dat kerken juist mooie doelwitten waren. Die torens werden gebruikt als uitkijkposten omdat ze meestal het hoogste punt van de omgeving waren. Door deze te bombarderen konden de troepen makkelijker oprukken zonder tegenstand. Niet?
Waarom staan er hier dan nog zoveel kerken uit vorige eeuwen? Kerken bombarderen was in de meeste gevallen not done in een oorlog.
Respected Member
Berichten: 1696
Lid geworden op: 06 aug 2007, 22:07
Locatie: Droog en warm.

Bericht door Stanne »

Die kapotte kerken zijn uiteraard direct na de oorlog hersteld.

Voor mij ist zo: als er een God bestaat ist nen dikke klootzak. Zoveel armoede, ziekte, miserie, oorlog, ambras,......
-> Click on me <-to hear & share the LC retro music on Retroactives.

Mmmmm........I feel.......fine
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Stanne, alle misere in deze wereld hebben we allemaal aan onszelf te danken. :cry:
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Stanne schreef:Die kapotte kerken zijn uiteraard direct na de oorlog hersteld.

Voor mij ist zo: als er een God bestaat ist nen dikke klootzak. Zoveel armoede, ziekte, miserie, oorlog, ambras,......
Enkele gaten van verdwaalde kogels en granaten kun je inderdaad herstellen ja. Maar een volledig platgebombardeerde kathedraal zie ik ze niet direct heropbouwen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten