Impact van jaren uitgaan op het geheugen

Het algemene forum van Legendary Clubs
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

baccardisboy schreef: weed en xtc is gezonder dan tabak en alcohol :cool: :lol:
huh dat zullen de voorstanders zijn, ik had ergens gelezen dat ne j even erger is dan een pakske paffen ... el alcohol mja overdaad schaad he!

xtc gezond, wie weet wat ze daarin draaien he, das ook allemaal synthetic shit
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Ik heb da ook gelezen ze.

Ik denk dat zo een pilletje vooral hersenschade op lange termijn teweeg brengt terwijl ge van zuipen wel helemaal naar de kloten gaat op lange termijn.
Club Owner
Berichten: 683
Lid geworden op: 26 feb 2005, 21:22
Locatie: Lokeren

Bericht door cherryman »

jeec426 schreef:hey cherryman, toch efkes zeggen ferme site man. zeker die filmkes van in de cherry. mijnen tikker ging al sneller slaan :) pff memories zeg. zo donker en hard :evil: :evil: :evil:

zwaar momenten gekend in de cherry
hehe thx man, ja ik was tot een uur of 2-3 nog al ne plakker in de zetelkes, daarna weet ik het gelijk allemaal ni zu goei meer :lol: :D
Nog heftig op zoek naar Cherry Tapes periode 1991-1992 !!!
Afbeelding
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Lange verhalen verteld zeker in de zetelkes?
Elite Club Member
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:04
Locatie: Back in time

Bericht door jeec426 »

'k moet eerlijk bekennen da'k die zetelkes nooit echt veel gebruikt heb. 't stak er altijd al vol tegen da ik krachten genoeg gevonden had voor tot daar te geraken.

Welle hingen altijd links boven of rechts voor den toog :eek: :eek:

In dienen tijd was gans de cherrymoon van mij, alle da dacht ik toch :lol: :lol: :lol:

kan er echt ni van over van die filmkes, NOSTALGIE. Da filmke blow the speakers, da is voor mij de cherry. Nu ik het zie herinner ik het mij beter, haha
The best times have passed, i'll always remember the clubs, atmosphere, freedom ... of 1993 t'ill 2003
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 dec 2006, 15:51
Locatie: Tongeren

Bericht door stanske »

mijn bachelorthesis gaat over xtc-gebruik en de de gevolgen ervan. als het af zal ik het hier eens posten(zal wel pas eind juni zijn)
every monday xerox @ www.lazerhothits.com from 17.00 till 18.00

www.myspace.com/xeroxdj
Elite Club Member
Berichten: 432
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:23

Bericht door carat-freak »

rook ook nog dagelijks een joint... en dit is zeker nie goed voor u kortetermijngeheugen (de vrouw word er zot van) :D
ma heb een paar jaar terug dagelijks waterpijp (puur) zitten roken en da is nog erger... de thc-concentraties die je dan binnen krijgt, amai... zijn er echt mee moeten stoppen, de zenuwen in mijn spieren werkten nie meer goed en dan beginnen de gezondheids problemen.... nu ben ik daar gelukkig terug vanaf (heeft toch ook even geduurd)
van altijd pillekes te fretten heb ik toch ook geheugenverlies maar dan toch meer op langetermijn... ma kan het toch ook nog altijd nie laten als ik op stap ga... :lol:
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

De laatste feiten over drugsgebruik in nederland (feb 2007) :

Mensen die door alcohol in de problemen zitten en onder behandeling zijn... 1,3 miljoen (2006)

2006 Druggerelateerde probleemgevallen... 390.000 Waarvan:
Heroine 265.000
Cocaine (weet het exacte getal niet meer)
Speed "
Wiet/hash "
XTC 275

Ik heb dit 2 weken geleden op een cursus sociale hygiene cursus gehad.
Denk dat de cijfers voor zich spreken. Was er zelf ook enorm verbaasd over.

De cursusleider vertelde dat alchol als het nu op de markt zou komen bovenaan de hard drugs lijst zou staan. Alcohol is echt verwoestend voor je hersens, terwijl nog nooit wetenschappelijk is bewezen dat XTC dat wel is. Feit is dat degene die problemen hebben met hun geheugen niet alleen xtc, maar ook alcohol over de jaren heen hebben gebruikt. Vandaar de effecten op lane termijn ook zeer moeilijk uitelkaar te houden zijn.

De overheid meet helaas met 2 maten. Aan alcohol verdient de overheid miljarden en aan illegale drugs nada.
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Bericht door De Mot »

Alcohol en XTC is beiden niet goed voor de hersenen maar ik denk dat XTC toch nog slechter is als alcohol met al die chemische shit die ze erin pompen! En alcohol als ge met mate drinkt nie echt veel kwaad kan. Xtc met mate deugt helemaal nie daar ben ik toch zeker van.
Afbeelding
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

De Mot schreef:Alcohol en XTC is beiden niet goed voor de hersenen maar ik denk dat XTC toch nog slechter is als alcohol met al die chemische shit die ze erin pompen! En alcohol als ge met mate drinkt nie echt veel kwaad kan. Xtc met mate deugt helemaal nie daar ben ik toch zeker van.
jep, dat denk ik ook wel.
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

De Mot schreef:Xtc met mate deugt helemaal nie daar ben ik toch zeker van.
Interessante statement. Geef eens een onderbouwing waarom je hier zo zeker van bent.

Wat versta je onder "mate", een half pilletje vs 2 glazen alcohol. Een pilletje vs 4 glazen? Matig alcohol gebruik is door de nl overheid omschreven als 16 glazen (vrouw) alcohol en 21 glazen (man) alcohol per week.

Feit is dat je makkelijk iedere dag alcohol kan drinken, en de meeste mensen toch niet vaker dan 1x in de week een pil nemen. Resultaat is dat je veel sneller aan alcohol verslaafd raakt dan aan xtc (is ook overigens niet lichamelijk verslavend, alcohol wel).
Het is sociaal veel meer geaccepteerd om aangeschoten aan tafel te zitten dan om een avond te dansen onder invloed. Terwijl imo de effecten van alcohol vele malen heftiger kunnen zijn dan een pil.
Hetzelfde geldt voor wiet en tabak. Al eens iemand een bad trip hiervan zien hebben? Ik heb het 3x meegemaakt en daar wordt je niet vrolijk van.
Het thc gehalte is inmiddels zo hoog dat nederwiet ook al op de harddrugs lijst in NL staat.

Ik zeg niet dat xtc goed is maar de problemen worden enorm uitvergroot terwijl dagelijks mensen scheiden, verongelukken, vermoord worden etc etc onder invloed van... jawel alcohol.

Iedereen recht natuurlijk op zijn eigen mening maar mijn perceptie van hoe de maatschappij omgaat met drugs (waaronder ook tabak en alcohol) is wel iets veranderd door de jaren heen.
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Bericht door De Mot »

Als ge 1 pil neemt of 4 glazen alcohol drinkt dan is Xtc toch meer rotzooi als die alcohol! Xtc heeft toch een meer beschadigde impact op je lichaam als alcohol met mate dan gezegd. En alcohol is iets waar de mensen sneller naar grijpen als XTC... Xtc is eigenlijk meer een partydrug als je opstap gaat en niet zo snel iedere dag gaat innemen. Maar het is zo gelijk ge zegt er zijn ook veel problemen met alcohol in gezinnen, ongelukken,moorden...enz
Afbeelding
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Moet ook aan Uwe tikker denken, van 10 Duvels achtereen te drinken kunt ge alleen maar kotsen ofwel als nen blok in slaap vallen .... minder belastend voor het hart en toebehoren ....
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Sirocco, bekijk het eens niet in hoeveelheden maar in mate van acceptabel gedrag. Het effect van een avondje op alcholol vs een avondje XTC, beiden binnen de normale grenzen (en met normaal bedoel ik dat je nog in staat moet zijn om een deftig, samenhangend gesprek te voeren).

Wat zal op de lange termijn het schadelijkste zijn?


"Het is sociaal veel meer geaccepteerd om aangeschoten aan tafel te zitten dan om een avond te dansen onder invloed. Terwijl imo de effecten van alcohol vele malen heftiger kunnen zijn dan een pil. "

Iemand die elke dag zat is, functioneert niet meer naar maatschappelijke normen. Maar dit kan je ook zeggen van iemand die een heel weekend op XTC in een discotheek hangt. Wat is dan het schadelijkst? Ik zeg XTC, want je hebt minder tijd nodig om hetzelfde associale gedrag te ontwikkelen.



Alochol lijkt verwoestender omdat alle leeftijden hier mee te maken kunnen hebben, terwijl XTC (en andere drugs) meer leeftijdsgebonden is. Ik ken geen enkele oude 'flipper' maar oude 'dronkaards' zijn er genoeg.
Moderator
Berichten: 494
Lid geworden op: 24 jul 2006, 22:13
Locatie: Hasselt

Bericht door De Mot »

Trab schreef:Sirocco, bekijk het eens niet in hoeveelheden maar in mate van acceptabel gedrag. Het effect van een avondje op alcholol vs een avondje XTC, beiden binnen de normale grenzen (en met normaal bedoel ik dat je nog in staat moet zijn om een deftig, samenhangend gesprek te voeren).

Wat zal op de lange termijn het schadelijkste zijn?


"Het is sociaal veel meer geaccepteerd om aangeschoten aan tafel te zitten dan om een avond te dansen onder invloed. Terwijl imo de effecten van alcohol vele malen heftiger kunnen zijn dan een pil. "

Iemand die elke dag zat is, functioneert niet meer naar maatschappelijke normen. Maar dit kan je ook zeggen van iemand die een heel weekend op XTC in een discotheek hangt. Wat is dan het schadelijkst? Ik zeg XTC, want je hebt minder tijd nodig om hetzelfde associale gedrag te ontwikkelen.



Alochol lijkt verwoestender omdat alle leeftijden hier mee te maken kunnen hebben, terwijl XTC (en andere drugs) meer leeftijdsgebonden is. Ik ken geen enkele oude 'flipper' maar oude 'dronkaards' zijn er genoeg.
Juist Trab...heb ik niks meer aan toe te voegen... ;-)
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten