Stoppen met roken

Ben je iets leuks tegengekomen op het internet?
Elite Club Owner
Berichten: 1208
Lid geworden op: 05 jun 2005, 15:43

Bericht door back to the 90's »

M.U.C. schreef:Bijna 5 bladzijden op een maandag... sterk bezig dames.
ik was da ook aant denken...
hard gewerkt wordt er percies ni.... :mrgreen:
Nothing is what is seems to be
Club Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 23 nov 2004, 11:04
Locatie: München Germany

Bericht door M.U.C. »

Nele303 schreef:Genoeg uitgelegd of moet ik wat trager typen voor u?
neem toch beide eens een pauze, we lezen morgen wel verder!
Fade to grey !
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Nele303 schreef:
Fieneke schreef:
Edit: dat is de allereerste keer dat je die zaak post, en dat kan iedereen hier wel bevestigen. Je hebt pagina's lang gekankerd op het feit dat het helemaal moet verboden worden. Nu ben je een paar keer gecounterd en nu ineens denk je er anders over... ma meiske toch..
Lees eens goed mijn post van op pagina 9: en zelfs mijn stelling van in het begin:
uw vrijheid stopt waar die van een ander begint: dus als gij rookt en ik heb er last van, dan effectief vind ik, dat gij zou moeten uw sigaret uitdoen.
dus als we dat toepassen op mijn stelling: gij rookt, die installatie zuigt de lucht weg, bijgevolg heb ik er geen last van, dan moet gij effectief voor mij niet stoppen met roken
Dus ik denk er helemaal niet anders over.
Mijn standpunt is dat een niet-roker niet moet meeroken met een roker.
Hoe dat gedaan wordt, blijft voor mij gelijk. En dat is altijd hetzelfde gebleven.


Genoeg uitgelegd of moet ik wat trager typen voor u?
Kijk he, nu zijde zo aant praten, terwijl ik al ettelijke pagina's lig te zeggen dat we overeen moeten komen en dat we in een maatschappij leven. EN het ging over het totale horecaverbod. Precies of je hier met hand en tand hebt liggen zeggen dat roken niet verboden moet worden zolang er maar een deftige afzuiginstallatie hangt. komaan he meiske.. traag typen is 1, traag denken.... En dat is het laatste wat ik erover zeg..
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Nele303 schreef:
After schreef:tuurlijk is alles opgelost met afzuiginstallaties, dat is juist de compromis in deze hele discussie!
OK, maar waar zijn deze deftige zuiginstallaties nu??
Ik heb er nog geen gezien in onze clubs vandaag.

heb vorige week in de Rector in Gent moeten draaien, daar hebben ze een deftige afzuiginstallatie (ik zie bij veel mannen de ogen al knipperen bij dat woord)

nu .. als je daar een rookmachine op los laat .. binnen de minuut is al die rook weg; dus da werkt goe .. maar mijn kleren, die stonken nog evenhard naar de sigarettensmoor ze, dus of het effectief veel helpt is nog maar de vraag
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Ze zal het wss al aangenaam genoeg vinden dat ze er lichamelijk geen last meer van heeft (keel en derg.)
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Member
Berichten: 447
Lid geworden op: 10 dec 2004, 19:40

Bericht door Bass »

Nele303 schreef: Mijn standpunt is dat een niet-roker niet moet meeroken met een roker.
Dus als er ne zatte verveellap bij mij aan de toog zit, mag ik die buitengooien, ahja want kan daar ook nie tegen.. Want daar geraak ik gefrustreerd van, en als ik gefrustreerd ben heb ik een sigaret nodig...
Laatst gewijzigd door Bass op 29 okt 2007, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

nu, ik rook alsk uitga ook wel een sigaretje of 4-5 op ne avond .. en zelfs dan heb ik gene last aan men keel 's morgens
of 't moest zijn van wiiiieeee, jeuj, en allerhande andere leuzes te roepen
en ja, van te praten (lees roepen) want het staat op sommige plekken zo hard dat ge mekander niet kunt verstaan, daarvan krijgde keelpijn
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Bericht door Nele303 »

Fieneke schreef:Kijk he, nu zijde zo aant praten, terwijl ik al ettelijke pagina's lig te zeggen dat we overeen moeten komen en dat we in een maatschappij leven.
Dat is. Maar uw idee erover was dat wij ons dan maar moesten neerleggen dat er gerookt wordt en dat we dat moesten accepteren anders moesten we maar opkrassen.
Dus naar een oplossing zoeken en samenleven: dat is voor mij daar toch ook niet de definitie van.
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Dat zijn uw woorden of uw veronderstellingen nele, samenleven is problemen zo oplossen dat beide kanten er gelukkig mee zijn. Als het van u afhangt kan elke roker buiten gaan staan en dat heb je maar al te goed laten merken. Ge moet nu ook zo niet beginnen..
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Bass schreef:En waarom dan ook de alcohol niet verbieden? Elke week sterven er ook zoveel mensen in het verkeer, vaak veroorzaakt door dronken chauffeurs..

Bij mijn weten is er nog geen enkele verkeersdode gevallen door overmatig roken?

EN elke week wordt er ergens wel gevochten door teveel te drinken en dan agressief te worden...
Kanker is het ongewenst effect dat je o.a. kan krijgen van het inhaleren van tweedehandsrook. Verkeerongevallen zijn de ongewenste effecten die kunnen voorkomen wanneer iemand dronken achter het stuur te kruipt. Om dat laatste ongewenste effect te reduceren worden er elke week alcoholcontroles gehouden (met succes trouwens), maar wie gaat controleren of je niet teveel rook in iemand zijn gezicht hebt uitgeblazen? Dat is gewoon onmogelijk... Daarom moet eerder het roken verboden worden dan alcohol ;-)

Trouwens, de impact van alcohol op het aantal verkeersdoden weegt niet op tegen die van tweedehandsrook he.
Club Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 14 mar 2007, 11:48

Bericht door Nele303 »

Fieneke schreef:Als het van u afhangt kan elke roker buiten gaan staan en dat heb je maar al te goed laten merken. Ge moet nu ook zo niet beginnen..
Dat is waar, indien ik last heb van de rook.
( en nu kunt ge terug zeggen dat ik ne egoist ben, alléé, laat u gaan..)
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

After schreef:misschien de enige post in dit topic die alles samenvat aangezien dit een concreet voorbeeld is van hoe het er aan toe zal gaan overal in de toekomst... nele03, enige reactie? denk je nu echt dat pooley zijn verhaal een uitzondering zal zijn? binnen geen volk & buiten te veel volk :roll:
Dat is volgens mij slechts een kortetermijnverschijnsel. Als je zo'n honderd keer buiten gestaan hebt, geef je dat wel op. Net zoals je het zal opgeven om thuis te blijven wanneer je nergens meer mag roken :mrgreen:
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Trab schreef:
Bass schreef:En waarom dan ook de alcohol niet verbieden? Elke week sterven er ook zoveel mensen in het verkeer, vaak veroorzaakt door dronken chauffeurs..

Bij mijn weten is er nog geen enkele verkeersdode gevallen door overmatig roken?

EN elke week wordt er ergens wel gevochten door teveel te drinken en dan agressief te worden...
Kanker is het ongewenst effect dat je o.a. kan krijgen van het inhaleren van tweedehandsrook. Verkeerongevallen zijn de ongewenste effecten die kunnen voorkomen wanneer iemand dronken achter het stuur te kruipt. Om dat laatste ongewenste effect te reduceren worden er elke week alcoholcontroles gehouden (met succes trouwens), maar wie gaat controleren of je niet teveel rook in iemand zijn gezicht hebt uitgeblazen? Dat is gewoon onmogelijk... Daarom moet eerder het roken verboden worden dan alcohol ;-)

Trouwens, de impact van alcohol op het aantal verkeersdoden weegt niet op tegen die van tweedehandsrook he.
En dan nog, ze doen voor beide kanten enorm veel moeite..
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Club Owner
Berichten: 864
Lid geworden op: 03 okt 2007, 14:22
Locatie: Herentals City

Bericht door Fieneke »

Trab schreef:
After schreef:misschien de enige post in dit topic die alles samenvat aangezien dit een concreet voorbeeld is van hoe het er aan toe zal gaan overal in de toekomst... nele03, enige reactie? denk je nu echt dat pooley zijn verhaal een uitzondering zal zijn? binnen geen volk & buiten te veel volk :roll:
Dat is volgens mij slechts een kortetermijnverschijnsel. Als je zo'n honderd keer buiten gestaan hebt, geef je dat wel op. Net zoals je het zal opgeven om thuis te blijven wanneer je nergens meer mag roken :mrgreen:
Trab, elke verstokte roker gaat u hier in tegenspreken. Hier bij ons op het werk hebben we rokerskoten, ik werk op een farmaceutisch bedrijf dat enorm veel moeite doet om zijn personeel te laten stoppen omdat we vanaf 01/08 helemaal niet meer kunnen roken op het bedrijfsterrein, het aantal mensen dat daar bij mekaar komt minderd niet hoor.. en dat is daar verdekke koud (zeker nu)
A dream is just a dream when you don't do an effort to make the dream work

It's just an Illusion..

Do not argue with idiots. They will drag you down to their level and beat you with experience
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

Fieneke schreef:En dan nog, ze doen voor beide kanten enorm veel moeite..
Mja, maar er bestaat maar een manier om het gedrag van de mensen af leren: boetes. Tegenwoordig heb ik altijd mijn gordel aan, rijd ik nooit nog onder invloed, ik let meer op mijn snelheid,... allemaal omdat de pakkans en de boete veel te groot ligt. alcoholcontroles hebben meer effect dan de maatregelen die ze nu treffen tegen rokers.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten