Hoe groot is je muziekcollectie ?

Alles in verband met muziek
Club Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:52
Locatie: Tongeren

Bericht door DJ Fritz »

djginod schreef:Heel veel best wel

Honderden jaren 80 vinyls
Honderden Housemaxi's (voornamelijk 1989-1994)
Honderden tapes (Lazer, Ben Liebrand's Minimixen, Tros Clubmixe, etc etc)
Honderden maxi cd's (van 1985 t/m nu)
Honderden verzamelcd's
Cool .. ben liebrand en tros clubmixen, al jaaaaren niet meer gehoord ... Pure nostalgie man ! 8)
Indrukwekkend lijstje voor de rest moet ik zeggen , valt me op dat iedereen nog zoveel K7's heeft (dat was indertijd eigenlijk zowat de enige manier van 'file sharing' :P).
"House is a feeling and if you don't feel it it can't be house" Carl Cox
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

het zit vooral per stijl
en daarna zowa op periode

80's bij mekander
retro bij mekander (opgesplitst in trance en het hardere werk + nog eens per jaar ongeveer)
disco zit bij mekander
new-beat
techno
house
trance
.. en ga maar voort ..

labels waarvan ik ganse collecties heb (Spiritual Records, R&S, Bonzai, ..) steken apart

speciale boxen en 3x12" of meer staan ook mooi apart

momenteel steekt er al een deel in anderhalve Expedit kast (5x5) van den Ikea (ja anderhalve .. was bij men eerste kast een pakket vergeten, en pas na een jaar ineen geknutseld .. 'en zolang moet ge nu ook weer ni wachten om te komen reclameren' zei dien type bij Ikea :roll: )
dus binnenkort nog zo'n kast kopen he
de rest zit nog in curver-bakken en kartonnen dozen

ik zal een foto nemen als die 2de kast er staat .. nu lijkt het echt alsof er een bom is onploft :oops:
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Elite Club Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 24 sep 2004, 21:50
Locatie: Gbergen

...

Bericht door ProgressNation »

euhm heel groot.

ook vooral new beat, house, techno,...
verder nog wat synthpop, alternatief, rock, 60-70-80-90,...
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Ik schat (tellen begin ik niet aan) zo rond de 10.000 nu. Dat is zonder de 1200 stuks die nu te koop staan. Had er nog meer maar ben de laatste 2 jaar serieus aan 't kuisen want ik wil niet in een huis wonen waar je overal over vinyl strompelt. Heb als norm gesteld: het moet allemaal op mijn zolder kunnen.
't Zit ook in van die Expedit kasten maar dan de 2*4 variant die plat ligt want groter kan ik op de zolder niet zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Eens de verbouwingen gedaan zijnkan ik de rest naar boven sleuren en beginnen sorteren :x
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Ahja, als je denkt dat enkele duizenden veel is: Franky Jones zit al een paar jaar over de 200.000. Om U een idee te geven qua omvang: buiten 't feit dat zijn huis zowat rechtgehouden wordt door vinyl, heeft hij ook twee garageboxen VOL met platen.
Dàt is pas onoverzichtelijk :nod:
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

tomaz schreef:Ahja, als je denkt dat enkele duizenden veel is: Franky Jones zit al een paar jaar over de 200.000.
200.000 à 10 euro :-o
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

tomaz schreef:Ik schat (tellen begin ik niet aan) zo rond de 10.000 nu. Dat is zonder de 1200 stuks die nu te koop staan. Had er nog meer maar ben de laatste 2 jaar serieus aan 't kuisen want ik wil niet in een huis wonen waar je overal over vinyl strompelt. Heb als norm gesteld: het moet allemaal op mijn zolder kunnen.
't Zit ook in van die Expedit kasten maar dan de 2*4 variant die plat ligt want groter kan ik op de zolder niet zetten.
Afbeelding
Afbeelding
Eens de verbouwingen gedaan zijnkan ik de rest naar boven sleuren en beginnen sorteren :x
Tomaz,

Die boekenkasten, zijn dat die van Ikea?
Ben ook aan het denken om er zo 1 aan te schaffen.
Ik kan precies op de foto zien dat je discobar er ook op geinstaleert staat, hoe hoog komt dit?
Dacht dat dit een beetje te laag zou zijn, ik vind het wel erg mooi dus zou super zijn moest het wel meevallen!
Afbeelding
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Dat zijn inderdaad Ikea's. Ook van die EXPEDIT reeks maar dus 2*4 vakken. Het is te doen om het materiaal er zo op te zetten, maar ik ga er toch nog iets bij onder steken zodat het nog ietske hoger komt. Is persoonlijke smaak, mara ik heb liever hoger.
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Sirocco schreef:
tomaz schreef:Ahja, als je denkt dat enkele duizenden veel is: Franky Jones zit al een paar jaar over de 200.000.
200.000 à 10 euro :-o
Veel van die 200.000 stammen nog uit de tijd dat een maxi 200 fr kostte. Langs de andere kant zal er ook heel veel tussen zitten dat de 10 euro tegenwoordig ruimschoots overstijgt.
Club Owner
Berichten: 929
Lid geworden op: 02 jan 2007, 13:26

Bericht door After »

300 GB mp3, zalige setjes van veel te zalige avonden :mrgreen: heb wel alles, van 80"s klassiekers tot rock tot hip hop tot zelfs slow muziek :mrgreen:
Laatst gewijzigd door After op 29 sep 2007, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Elite Club Owner
Berichten: 1091
Lid geworden op: 26 jul 2006, 13:38
Locatie: Gent !!!

Bericht door dj_neo »

200 000 platen... :-o
Armin van Buuren: "Trance expresses a universal feeling, a feeling of warmth and freedom. That’s why people lift their hands while dancing. For some reason the Netherlands have some artists who express that feeling, but actually it’s the Belgians who deserve all the credit. You guys smoothed the path for us years ago."
Club Owner
Berichten: 651
Lid geworden op: 25 mar 2005, 10:04

Bericht door djaxxie »

tomaz schreef:
Sirocco schreef:
tomaz schreef:Ahja, als je denkt dat enkele duizenden veel is: Franky Jones zit al een paar jaar over de 200.000.
200.000 à 10 euro :-o
Veel van die 200.000 stammen nog uit de tijd dat een maxi 200 fr kostte. Langs de andere kant zal er ook heel veel tussen zitten dat de 10 euro tegenwoordig ruimschoots overstijgt.
Man wat zou ik daar toch is graag een happy hour op uitvoeren :)
Afbeelding
Afbeelding
Club Owner
Berichten: 962
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:16

Bericht door tomaz »

Hijzelf ook, maar bij zo'n collectie heb je gewoon geen overzicht meer. Franky vroeg mij regelmatig om plaat X of Y eens mee te brengen op te kunnen draaien op een retro. Hij had die wel, soms zelfs meer dan 1 exemplaar, maar wist gewoon niet waar te moeten zoeken. Dan zou ik zot worden...
Franky is eigenlijk de analoge versie van de mannen met een terrabyte mp3's. Die hebben ook alles en niks tegelijk. :mrgreen:
Legendary Member
Berichten: 2411
Lid geworden op: 12 nov 2005, 20:45

Bericht door Nostalgie90 »

Ik heb ne curverbak of vijf bomvol met vinyl, en bij schatting een dikke 600 cd's en nog een goei 70 maxi-cd's ...

Discogs sucked kwa contributies, vooral als het op remixversies op compilaties aankomt want wie weet nu 100% wie die mix gedaan heeft :x
Der staan wel wat onnozel dingen tussen, maar soit ik schaam mij daar niet voor :P
Club Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 08 sep 2004, 17:42

Bericht door Alain »

Ik heb een 1000-tal platen en ik denk iets van een 500 cd's + 300 cd-singles

Een k7 of 30
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast