Beste jaar

Het algemene forum van Legendary Clubs

Welk jaar?


1990
0
Geen stemmen
1991
2
3%
1992
8
13%
1993
11
17%
1994
10
16%
1995
26
41%
1996
4
6%
1997
2
3%
1998
0
Geen stemmen
1999
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 64

Sirocco

Bericht door Sirocco »

Ik heb gekozen voor 94. Voor mij was de scene toen nog iets minder commercieel dan in 95 (een zeer goede 2e).

Underworld 'dark & long'
Jam 'n Spoon 'Odysee to anyonaa'
Innertales 'odysee'
Daft punk 'Alive'
East 17 'It's alright'
Secret Cinema 'Timeless Altitude'
Andrew Brix ' Piano Euphoria'
JT Vanelli 'Playing with the voice'
Shades of Rhythm 'Musical freedom'
Paperclip people 'Throw'
Union Jack '2 Full moons & a trout'
Desert Storm 'Scoraig '93 & desert storm'
Friends, Family & Lovers 'Diamond Lil's'
Paragliders 'Baghdad, humate rmx'
Antares 'Bright side of the sun'

I rest my case... 8)
JJ
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 mar 2005, 16:17
Locatie: Gent

Bericht door JJ »

ik heb voor '93 gekozen omdat ik toen voor het eerst vré zwaar op stap ben beginnen gaan en de muziek voor mij toen een openbaring was (na de eerder commerciële house van de Cherry Moon)

maar dat lijstje hierboven van '94 bezorgt mij kippevel, inderdaad nog véééél beter dan 1993!!
djginod

Bericht door djginod »

Ik heb het gevoel dat er hier veel mid 20tigers op het forum zitten... geen probleem hoor, maar ik anders wel meer begin 90 votes verwacht...
JJ
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 mar 2005, 16:17
Locatie: Gent

Bericht door JJ »

ik ben er 30, ben sinds mijn 14-15 weg van electronische muziek, in 1992 er stevig beginnen invliegen, vanaf '93 was met ATV het hek volledig van de dam...

Maar dit terzijde, wat de muziek betreft vind ik begin van de jaren '90 echt zwak: new beat en acid waren kapot uitgemolken, techno is nooit mijn ding geweest en de meest debiele nummers werden op de uitgaande mens losgelaten ("rode schoentjes" in 1991 en "poing" het jaar nadien als enkele van de trieste dieptepunten die ik me nog herinner)

Maar vanaf '93 begon er een nieuw geluid te komen met trance en daar zaten juweeltjes tussen (zie lijstje in één van bovenstaande posten) die ik vandaag nog met veel plezier beluister op een oud cassetje. Terwijl ik die cassetjes van bv. de boccaccio uit '91-'92 (wel van op zaterdag, zondag was met phiphi de muziek ook al stukken beter in '92) gewoon niet meer te beluisteren vind, op een paar klassiekers na...
Club Owner
Berichten: 781
Lid geworden op: 15 sep 2004, 11:18
Locatie: Beyond The Edge!

Bericht door MIE!! »

mmmmm sirocco uw lijstje is wel lekker ze,één voor één :shock: :shock:
Ibiza Fuckin' Island!
Sirocco

Bericht door Sirocco »

JJ, ik kan me alleen maar bij je aansluiten. Voor pakweg 93 was de scene iets te rave/hard voor mij, uitzonderingen daarbuiten gelaten. Vanaf 93 deden echt mooie trance platen hun intreden en daar had ik toch iets meer mee.

Btw, Gino er zijn wel meer 30ers hier hoor :wink:
Alain

Bericht door Alain »

1993 :

Brilliant - All i wanna do
Cj Bolland - Camargue
Dance 2 Trance - Power Of American Natives (Jam&Spoon remix)
Delta Lady - Anything You Want
DJ Hooligan - Imagination Of House
Jones & Stephenson - The 1st Rebirth
Aqua Contact - La Sirena
Dream Your Dream - Soushkin
Dreamland - Mind Penetration
Energy 52 - Café Del Mar
Golden Girls - Kinetic
Honey C - Stop The Disease
I.Q. - Get Out Of My Life
Katana - Sexual Intimidation
Krid Snero - White line
Laurent Garnier - Wake up
Le Park - Litchies
Lunatic Asylum - The Meltdown
M - Razzia
Marmion - Schöneberg
Neuro - Mama
Rhythm Junkies - Dance All Through The Night
Tomba Vira - La Moondarina
U.N.A. - Can You Hear Me
X-Buzz - Overload
Zolex - More Mystery + Time modulator (Blackout)

Dees is maar een greep uit de bekendste nummers van '93 , techno ni inbegrepen ,ik kan nog ff doorgaan zelle :D
djginod

Bericht door djginod »

Sirocco schreef:JJ, ik kan me alleen maar bij je aansluiten. Voor pakweg 93 was de scene iets te rave/hard voor mij, uitzonderingen daarbuiten gelaten. Vanaf 93 deden echt mooie trance platen hun intreden en daar had ik toch iets meer mee.

Btw, Gino er zijn wel meer 30ers hier hoor :wink:
Ik ben nog lekker 29 :P

Maar waar ik op doel, is dat er eind 80, begin 90 heel veel tracks zijn gemaakt, die de basis zijn voor de latere tracks die in 92-95 zijn gemaakt. Bijvoorbeeld Age of Love... het is de remix die in 1992 erg populair is geworden, maar het eigenlijke juweeltje stamt af uit 1990. Hetzelfde geld voor Jesus Loves the Acid. En dat wordt een beetje vergeten vind ik als je zegt dat er in 1995 de beste tracks zijn gemaakt. Daar ben ik het zelf dus niet mee eens... en daavoor hebben we een forum zodat iedereen zijn meningen kan geven daarover 8)
puree

Bericht door puree »

1993 was inderdaad ook niet te schatten als ge de lijst ziet van alain :shock: :shock:

en wat gino d zegt is treffend : luister maar eens naar de bocca tapes van eind jaren 80 : het is significant wat voor tunes, geluiden, samples en ritmes je daar al in de muziek hoort, die later als basis hebben gediend voor andere sublieme nummers. Van een legendary period gesproken ...
Sirocco

Bericht door Sirocco »

Dat bijna alle houseplaten rip offs zijn van oude nummers kan ik alleen maar beamen. Er valt zoveel terug te herleiden naar de disco/new wave etc dat er nog maar weinig orgineels is terug te vinden.
Maar in de sound van 94 (een iets mellow/trance dan die rave ed voorheen) kon ik mij het meest terug vinden, ondanks dat veel nummers remixen waren of samples haalden uit oudere nummers.
Gino, je haalt het voorbeeld aan van age of love, ik vind persoonlijk de jam 'n spoon remix beter dan het orgineel maar das natuurlijk weer persoonlijk. Waarschijnlijk dat jij wat eerder in aanraking bent gekomen met house en daardoor het zware werk wat beter kan apprecieren. Vaak heb je toch de beste herinneringen aan je eerste ervaringen.
Respected Member
Berichten: 1653
Lid geworden op: 09 sep 2004, 17:37

Bericht door cloud »

moeilijk...ik heb voor 95 gekozen voor de zalige zwevers en het feit da er toen geen maat stond op mijn weekendjes(atv,balmoral,cirao...)
maar twijfelde lang tussen 94(kooigem ontdekt en activy :shock: )
maar verder denk ik da periode 88-94 heeel sterk was om de nrs da toen uikwamen(acid,newbeat enz)
en zelfs de periode ervoor voor de ebm,new wave,acid house :lol:
so...don't let me choose :lol:
Co-Admin
Berichten: 910
Lid geworden op: 19 nov 2004, 18:51
Locatie: Gent

Bericht door Matthias »

Ik denk dat ik ook voor 1995 ga... moeilijke keuze, ma het is n jaar gweest waarbij clubs bomvol zate en de blauwe smurfe de razzia's n beetje voor bekeke hielde... :D
------------------------------
Het leven van de mens is wat zijn gedachten ervan maken. ((Marcus Aurelius))
------------------------------
Newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: 27 feb 2005, 18:13
Locatie: Essen

Bericht door gotti1975 »

Voor mij begon het allemaal in 1991, 8)
(ik kan wel zeggen dat ik een beste tijd gehad heb met clubs en feesten)
de beste jaren vind ik zo '92/'93/'94/'95,
Ik zou daaruit geen keuze kunnen maken , dus dat doe ik dan ook niet!
:lol:
HARDCORE WILL NEVER DIE!!
Flanelleken

Bericht door Flanelleken »

ik heb zonder twijfelen voor 95' gekozen, puur omwille van het in mijn ogen magische-Trance-jaar...
Club Owner
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 dec 2005, 11:57
Locatie: N 50

Bericht door BOUNCER »

We zitten hier met een generatieconflict logisch ook iedereen kan geen 30 zijn. Ik sluit me aan bij JJ en Sirocco. Ik denk hetgene wat zij zeggen klopt.

ik ben er nu bijna 31 en zit al een goeie 15,16 jaar in die clubs en het jaar 93 was echt top mijn tweede keus was ook 95 (trance hé).
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast