Platenshops

Het algemene forum van Legendary Clubs
Elite Club Member
Berichten: 412
Lid geworden op: 12 jan 2007, 11:20
Locatie: Balder City

Bericht door Dj Sven Larsson »

De vinyl prijs is volgens mij toch ook gezakt, ik betaalde vroeger dikwijls 10 euro terwijl het meestal nu 8 euro is. een prijs die zeker kan concurreren met de digitale tracks. Alleen daar kun je kiezen welke remix je verkiest en bij vinyl moet je alles erbij nemen.
+ Digitaal kun je koipieren he : als ik morgen 10 tracks download en ze op het net zet kan iedereen ze erafhalen en ermee beginnen draaien.
Elite Club Owner
Berichten: 1289
Lid geworden op: 29 jan 2005, 17:27
Locatie: Mechelen!

Bericht door Trab »

bouq schreef:
Dj Sven Larsson schreef:maar digitaal is zeker niet meer aan mij besteed, heb geen zin meer om te investeren in degelijke dure cd spelers.
dat is mijn idee ook ..
Om met mp3 te draaien moet je toch geen dure cd spelers kopen. Dat kan toch ook met final scratch, serato,...
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Trab schreef:
bouq schreef:
Dj Sven Larsson schreef:maar digitaal is zeker niet meer aan mij besteed, heb geen zin meer om te investeren in degelijke dure cd spelers.
dat is mijn idee ook ..
Om met mp3 te draaien moet je toch geen dure cd spelers kopen. Dat kan toch ook met final scratch, serato,...
daar geef ik u gelijk in .. maar zo'n systeem kost ook al iets (6-700 euro) .. en vraagt om een deftige laptop, dewelke ook weer redelijk wat geld kost (+1000 euro)

als ik cd-spelers koop, heb ik ook nog het voordeel dat ik redelijk wat releases die ik nu niet koop (wegens geen geld) op verzamelaars kan aankopen (SS, Maxx, SB, ..)

dus als ik ooit de iets digitalere weg insla, zal het met deftige cd-spelers zijn (dewelke meestal ook al voorzien zijn als ge moet gaan draaien, die andere toestanden moet ge dan weer zelf meenemen etc)

:P
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Berichten: 510
Lid geworden op: 30 mar 2005, 00:53

Bericht door funkadelic groovestar »

vind persoonlijk de combi vinyl-cd ook het beste,enkel de nieuwe dingen koop ik digitaal en de classics zoek ik hou ik op vinyl.
Vind het voor dj's die het zich kunnen veroorloven en die enkel in eigen land draaien ook niet nodig om enkel cd's te draaien.
Vr de internationale dj's natuurlijk wel,die kunnen cd map bij hun houden als handbagage.
Dan loop je ook niet de kans dat je je vinyls op de luchthaven kwijt raakt.
Het zou niet de eerste keer zijn.
Groetjes
Club Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 sep 2007, 16:13
Locatie: Kampenhout

Bericht door Zven1 »

Ja de vraag is dan natuurlijk wel of die internationale dj's met hun cd'kes nen echt set aant draaien zijn. Ge zou gerust ne mix op voorhand kunnen maken. geen kat die het zal doorhebben. Heb ooit zo Roger Sanchez is horen draaien en moet zeggen dat zijn set precies op voorhand ineen gestoken was. Alles was nogal perfect op mekaar gemixt. het leek wel iets te fel op ne megamix. En het is ni dat hij echt op het publiek aant het inspelen was. Alé ja, kan zijn dat ik ernaast zit maar het leek er in ieder geval fel op.
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Zo is tiesto een keer door de mand gevallen op pinkpop :twisted:

Btw ik ken ook een aantal bekende dj's die alles op vinyl kopen en dan zelf branden (oa Marcello).
Club Owner
Berichten: 782
Lid geworden op: 04 sep 2006, 12:30
Locatie: antwerp - belgium

Bericht door bouq »

Sirocco schreef:Btw ik ken ook een aantal bekende dj's die alles op vinyl kopen en dan zelf branden (oa Marcello).
iets wat dan technisch gezien eigenlijk niet mag waarschijnlijk .. nuja .. ik rip ook tal van vinyls om in Abletonsets te kunnen gebruiken :)
.:: now .. locate the master control center of the body .. the human brain .. the mind ::.
Newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 okt 2006, 15:24
Locatie: Wezemaal

Bericht door Dakke1976 »

Vind zo snel het document niet hier maar je collectie digitaal zetten mag indien nje een extra bedrag per jaar betaald aan sabam...
Zal eens effe spitten in alle doc's hier maar kan effe duren :oops:

Het spijtige vind ik de sfeer van in de shops van vroeger...dat was het leukste gewoon. Lachen zn zwanzen...alle straffe verhalen aanhoren en ervaringen aanhoren van andere dj's,groot en klein.
Put the needle on the record !!!!
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Zven1 schreef:Heb ooit zo Roger Sanchez is horen draaien en moet zeggen dat zijn set precies op voorhand ineen gestoken was. Alles was nogal perfect op mekaar gemixt.
Onlangs dacht ik ook zoiets, maar dan bij een vrij bekende Belgische dj ... bij nader inzien ging het waarschijnlijk om voorgepitchte cd's (op voorhand de tracks opgenomen op exact dezelfde snelheid dus).
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

Dj Sven Larsson schreef: Alleen daar kun je kiezen welke remix je verkiest en bij vinyl moet je alles erbij nemen.
Ik sprak onlangs met Matt Edwards (Radio Slave, Rekid) en die vond dat net een groot probleem, aangezien deejays zich beperken tot net dié track of remix en het zo terug wat meer eenheidsworst werd. de zogenaamde <i>gatekeeper</i> functie van een deejay valt dan ook enigszins weg.
Hij doelde ook op het feit dat een EP of 12inch soms wel een vette B-kant had die niemand draaide en waar je dan leuke dingen mee kon doen. Ook had hij het over het verdwijnen van die double packs waar je acht mixen of zo had van een track en waar je dan quasi eindeloos mee kon spelen. Dat dit verdween, vond hij toch een verlies en ik treed hem daar ten volle bij!
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Owner
Berichten: 1169
Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:32
Locatie: Berlin

Bericht door Dr. Poppers »

bouq schreef:
Sirocco schreef:Btw ik ken ook een aantal bekende dj's die alles op vinyl kopen en dan zelf branden (oa Marcello).
iets wat dan technisch gezien eigenlijk niet mag waarschijnlijk .. nuja .. ik rip ook tal van vinyls om in Abletonsets te kunnen gebruiken :)
Zou dat niet mogen? Daar ben ik wel eens benieuwd naar...
Stanny Franssen (toch een van de eersten hier om FS te gebruiken) is bijvoorbeeld ook dagen zoet geweest met 12inches te digitaliseren. En zo zullen er heel wat deejays zijn die al een serieuze collectie vinyl hebben, maar dan overschakelen op FS en dan hetzelfde dienen te doen.
Ik dacht dat dit dan valt onder eigen gebruik of zo, zoals je ook een kopie mag maken van een gekochte cd voor in je eigen wagen of zo?
My body is not a temple, it's an amusement park.
www.myspace.com/dr_poppers
Elite Club Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 03 jan 2007, 16:09

Bericht door Sirocco »

Dakke1976 schreef:Het spijtige vind ik de sfeer van in de shops van vroeger...dat was het leukste gewoon. Lachen zn zwanzen...alle straffe verhalen aanhoren en ervaringen aanhoren van andere dj's,groot en klein.
Dat is helemaal waar. Platen/mp3's kopen is veel te steriel geworden. het gaat om de totaal beleving imho.
Site Admin
Berichten: 1980
Lid geworden op: 07 sep 2004, 21:28
Favoriete Clubs: Illusion, Extreme

Locatie: Erpe-Mere

Bericht door Sunreezer »

Het enige nadeel in mijn ogen aan de digitalisering is dat amateurdj's nu zonder problemen de playlists van de profs kunnen overnemen. Vroeger had je van bepaalde tracks maar één persing waardoor slechts een select kringetje van topdj's die vinyl in het bezit had en dus kon draaien.

Tegenwoordig als er ergens een set vol nieuwe stuff van bv een James Zabiela online komt dan staat een uurtje nadien de playlist er al bij en kunnen de bedroomdj's de playlist al dan niet legaal overnemen.

Daarom zijn de sets van bv Phi Phi @ Extreme zo uniek, niemand anders kan hem gaan nadoen want ze kennen 1) quasi geen titels uit zijn sets en 2) als ze die titels kennen waar zouden ze in godsnaam die platen nog moeten vinden? Toen een track vroeger niet op een verzamelaar uitkwam kon die simpelweg niet gekopieerd laat staan verspreid worden.
Respected Member
Berichten: 1702
Lid geworden op: 14 sep 2004, 12:44
Locatie: Gent

Bericht door lemant »

Dr. Poppers schreef:
bouq schreef:
Sirocco schreef:Btw ik ken ook een aantal bekende dj's die alles op vinyl kopen en dan zelf branden (oa Marcello).
iets wat dan technisch gezien eigenlijk niet mag waarschijnlijk .. nuja .. ik rip ook tal van vinyls om in Abletonsets te kunnen gebruiken :)
Zou dat niet mogen? Daar ben ik wel eens benieuwd naar...
Die regelgeving zit raar in elkaar, zoals hier al eerder aangehaald heb je daar idd een speciale licentie voor nodig via ... SABAM. Ik durf zelfs niet met 100% zekerheid zeggen of dj's die met legaal aangekochte mp3's draaien (beatport, itunes ...) deze licentie al dan niet moeten hebben.
www.l3m4nt.blogspot.com
www.myspace.com/l3m4nt
"Zij vindt dat niet wijs, dancings enal"
Club Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:52
Locatie: Tongeren

Bericht door DJ Fritz »

Dr. Poppers schreef:
Dj Sven Larsson schreef: Alleen daar kun je kiezen welke remix je verkiest en bij vinyl moet je alles erbij nemen.
Ik sprak onlangs met Matt Edwards (Radio Slave, Rekid) en die vond dat net een groot probleem, aangezien deejays zich beperken tot net dié track of remix en het zo terug wat meer eenheidsworst werd. de zogenaamde <i>gatekeeper</i> functie van een deejay valt dan ook enigszins weg.
Hij doelde ook op het feit dat een EP of 12inch soms wel een vette B-kant had die niemand draaide en waar je dan leuke dingen mee kon doen. Ook had hij het over het verdwijnen van die double packs waar je acht mixen of zo had van een track en waar je dan quasi eindeloos mee kon spelen. Dat dit verdween, vond hij toch een verlies en ik treed hem daar ten volle bij!
I second that !! Héél goed gezegd !!
BTW.. hoi iedereen, ben weer terug van weggeweest :P
"House is a feeling and if you don't feel it it can't be house" Carl Cox
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten